Uw gids doorheen het medialandschap
Beste mediavrienden,
Deze week vindt u in onze newsletter een goedgevuld programma.
We hebben onze 15de verjaardag op een treffende manier gevierd. Ons seminarie Media & Communities op 28 februari kende tal van interessante sprekers die aangezet hebben tot heel wat discussie onder de aanwezigen. Het event zit erop en we zijn klaar voor de komende veelbelovende jaren bij MediaSpecs!
Maar er is natuurlijk nog veel meer gebeurd in de mediawereld.
Lees het allemaal in deze newsletter met het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
06/03/2023
|
|
|
|
|
|
Het seminarie Media & Communities en de receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs op 28 februari in UGC Mechelen zitten er weer op, maar hier kan u rustig alle debatten en standpunten doornemen.
Lees meer
|
|
|
|
Op 28/02 leidde Hugues Rey, CEO van Havas Belgium en voorzitter van UMA, het door MediaSpecs georganiseerde Media & Communities seminarie in. Hij ging in op de thema's targeting en hoe kwalitatieve content aan de community kan worden gepresenteerd.
Lees meer
|
|
|
|
Pascal Chevalier, voorzitter en medeoprichter van Reworld Media (Frankrijk), was aanwezig op Media & Communities. De mening van een technicus, ingenieur voordat hij mediamagnaat werd, en zijn businessmodel voor een succesvol mediabedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
Na de toespraak van Pascal Chevalier (Reworld Media) startten Peter Quaghebeur (Mediafin) en François le Hodey (IPM Group) de discussie over diversificatie en bedrijfsmodellen, onder leiding van moderator Matthias Langenaeker.
Lees meer
|
|
|
|
Neem alle nieuws, berichtgeving, informatie, en stel de vraag: is alles wat we binnenkrijgen wel daadwerkelijk waarheidsgetrouw? Opgelet, we hebben het dan niet alleen over flagrante fake news items. Moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven) legt uit.
Lees meer
|
|
|
|
Waarheidsgetrouw nieuws in de media is belangrijk. Maar wat zijn de verantwoordelijkheden van media? Eveline De Ridder is moderator van dienst voor het 2de debat op het event Media & Communities, met gasten Bart Pattyn, Pieter Knapen en Niels Famaey.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mediahuis wist in 2022 een sterk resultaat neer te zetten. Mede dankzij de overname van het Duitse Aachener Verlagsgesellschaft in het begin van 2022, steeg de geconsolideerde omzet tot 1,2 miljard euro.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media Group realiseert een omzet van € 343 miljoen. Hiermee behoudt de groep een sterke EBITDA in een jaar dat gekenmerkt werd door stijgende papier-, energie- en personeelskosten.
Lees meer
|
|
|
|
Poggio is de nieuwe naam van het wielermagazine Cycling, dat veel vroeger nog door het leven ging als Cycling.be en Cyclo Sprint. Het blad richt zich op de wielerfan en brengt reportages, beschouwingen en interviews uit het wielerpeloton.
Lees meer
|
|
|
|
Radio 2 Bene Bene, de digitale muziekstream van Radio 2, breidt de programmatie uit. Luisteraars kunnen voortaan genieten van heel wat nieuwe programma's en nieuwe gezichten Vanessa Vanhove en Peter Hermans.
Lees meer
|
|
|
|
Na de stevige uitbreiding van de AMMA vorig jaar met 5 nieuwe categorieën, heeft CommPass besloten voor de editie van 2023 de nadruk te leggen op de duidelijke aflijning van de verschillende categorieën. De ceremonie vindt plaats op 8 juni.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Mathias Beke zal IPM vertegenwoordigen op de advertentiemarkt als nieuwe Head of Digital. Hij heeft heel wat ervaring in de mediasector, zo was hij o.a. de afgelopen 7 jaar werkzaam bij Havas.
Lees meer
|
|
|
|
Whyte Corporate Affairs, onafhankelijk Belgisch adviesbureau gespecialiseerd in corporate communicatie, crisiscommunicatie en public affairs, benoemt Philip Naert tot Partner.
Lees meer
|
|
|
|
De detergentensector in België beschikt voortaan over een eigen code voor reclame en marketingcommunicatie. Die werd opgesteld door Detic, in samenwerking met het Communicatie Centrum, en vormt een referentie voor de Jury voor Ethische Praktijken.
Lees meer
|
|
|
|
Space buigt zich over de tweede publicatie van het overzicht van de ‘totale audio’ consumptie in België, bij de bevolking tussen 12 en 74 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool en Kanaal Z slaan dit jaar weer de handen in elkaar voor de 24ste editie van de Video Experience Day in Kinepolis Brussel. Op dinsdag 6 juni 2023 worden de beste corporate video’s van het jaar in de spotlights gezet.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Op 28 februari zette PUB de deuren open voor kunstmatige intelligentie. Ze lanceerden een participatief platform dat helemaal gewijd is aan de opkomst van deze ‘nieuwe’ manier van contentcreatie, en dat in (bijna) al zijn vormen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
7 maart 2023 | 09:00 - 10:00
|
7 maart 2023 | 16:30 - 19:30
|
9 maart 2023 | 09:00 - 17:00
|
9 maart 2023 | 17:30 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|