Roularta groeit met 14,3% omzet dankzij overnames die de groep in 2021 en 2022 deed

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media Group realiseert een omzet van € 343 miljoen dankzij de strategische overnames die ze in 2021 en 2022 deed. Hiermee behoudt de groep een sterke EBITDA in een jaar dat gekenmerkt werd door stijgende papier-, energie- en personeelskosten.

De geconsolideerde omzet eindigt op € 343,1 miljoen, wat een absolute groei is van € 42,9 miljoen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

In de eerste jaarhelft rondde Roularta Media Group de overnames af van New Skool Media, 50+ Beurs en Gezondheid.be. Deze overnames versterken de omzet van de groep voor het volledige jaar met € 37,9 miljoen. Daarnaast tellen de overnames van vorig jaar (de volledige overname van de joint-venture merken Plus Magazine Nederland, Plus Magazine Duitsland, Télépro, enz.) nu ook voor een volledig jaar mee.

De EBITDA eindigt voor 2022 op € 30,1 miljoen of 8,8% van de omzet vs € 36,9 miljoen of 12,3% in 2021. Toen boekte de groep in lijn met de IFRS regelgeving een eenmalige meerwaarde van € 5,8 miljoen naar aanleiding van de volledige overname van bovenvermelde joint-ventures.

Meer details vindt u hier.