Welkom in Q4 aan onze 3.000 trouwe lezers
Beste mediavrienden,
Het vierde kwartaal is inmiddels gestart.
Mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten bereiden het eindejaar voor. Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden zij alle nuttige info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun mediakits, tariefkaarten en redactionele planningen voor 2022 aan ons door te sturen zodra deze klaar zijn.
In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
04/10/2021
|
|
|
|
|
|
Christine Van den Berghe was onlangs te gast bij Club 33. Ze had er een gesprek met Anthony O'Donnell over haar eigen carrière en het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Karel Goethals is de nieuwe COO van Mediabrands in ons land. Tot nu toe was hij Digital Operations Director en had hij de leiding over de digitale teams van Initiative, UM, Reprise, Matterkind, Magna, Rapport en IPG/Dynamic.
Lees meer
|
|
|
|
Nicolas de Lophem: “Gedurende de afgelopen 2 jaar heb ik de kans gehad om Euromobile te herontwikkelen en MediAdvice op te richten. Ik ben blij dat Axel Mignot vanaf 1 oktober deze activiteiten overneemt.”
Lees meer
|
|
|
|
Na meer dan 20 jaar aan het hoofd van Metro heeft Monique Raaffels besloten de algemene directie te verlaten. Naar aanleiding hiervan werd besloten om Metro toe te voegen aan de structuur van moederbedrijf Rossel.
Lees meer
|
|
|
|
Young Active Urbans, een verbonden en geëngageerde doelgroep, zijn vandaag een prioriteit voor Groupe Rossel en voor haar toekomstige ontwikkeling. In dit perspectief heeft Rossel verschillende initiatieven genomen om haar leiderschap te versterken.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer neemt de nationale spotverkoop van Sport 10 voor haar rekening. Deze 100% Vlaamse zender focust op Vlaamse atleten actief in België en in het buitenland.
Lees meer
|
|
|
|
De Small Office Home Office is een B2B-segment waar Ads & Data de komende jaren sterk op wil inzetten. “Met SoHo helpen we adverteerders bij het beantwoorden van de vragen die een zelfstandige of kleine ondernemers bezighouden”, zegt Els Vercauteren.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis en het Duitse Aachener Verlagsgesellschaft (AVG), oprichter en eigenaar van de Aachener Zeitung, voeren verregaande onderhandelingen over een mogelijke overname van AVG door Mediahuis.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sinds kort hebben we bij MediaSpecs een gloednieuwe collega. Haar naam is Nina Hermans, 25 jaar. Zij zal de redactie van MediaSpecs versterken en mee instaan voor het onderhouden van de database.
Lees meer
|
|
|
|
Na een jaartje 'full digital' vond de uitreiking van de Effie Awards opnieuw fysiek plaats. Tijdens het Gala Dinner kregen 17 ingeschreven cases een award uitgereikt. Drie cases gingen met een Gold Effie Award naar huis.
Lees meer
|
|
|
|
Maar liefst 93 inzendingen dingen dit jaar naar een IAB MIXX Award, de prijs voor de beste digitale creaties en digitale media- en marcom-initiatieven. Het verdict van de jury's krijgen we te horen op 14 oktober in Tour & Taxis.
Lees meer
|
|
|
|
Op 8 en 9 december vindt in Parijs de beurs La Presse au Futur plaats. Dit evenement verzamelt alle mediaspelers van Frankrijk die actief zijn op alle mogelijke platformen. We Media nodigt haar leden uit om samen een Belgische delegatie te vormen.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT, RTBF en CBC/Radio-Canada roepen mediaorganisaties over heel de wereld op om zich bij deze verklaring aan te sluiten. De Brussels Declaration sluit aan bij de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Lees meer
|
|
|
|
De omzet van de marktonderzoeksbureaus in ons land bedroeg in 2020 meer dan 132 miljoen euro. Dat is 11,3% minder dan een jaar eerder. Zo blijkt uit de eerste editie van de Industry Statistics Survey van vakvereniging CUBE.
Lees meer
|
|
|
|
Voor zijn tweejarig bestaan komt de jonge Franstalige 24-uurs nieuwszender terug in het nieuws. Dit is een mooie gelegenheid om de balans op te maken van de evolutie die zijn bereik en reclame-inkomsten doorgemaakt hebben.
Lees meer
|
|
|
|
De resultaten uit het federale onderzoek naar de huishoudbudgetten voor het jaar 2020 zijn bekend. Deze editie draagt duidelijk de stempel van de lockdown.
Lees meer
|
|
|
|
[Magazine Media] Het antwoord: door hun mediamix te optimaliseren met een goede balans tussen lokale en globale media en tussen digitale en traditionele media. Dat is, in één zin, de conclusie van de Media Reactions studie van Kantar.
Lees meer
|
|
|
|
Tien jaar geleden waren communities het summum van digitale marketing. Geleidelijk aan ruilden merken ze in voor de meer efficiënte betaalde media. Maar nu zijn de communities terug.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
5 oktober 2021 | 08:00 - 16:00
|
8 oktober 2021 | 12:00 - 13:00
|
12 oktober 2021 | 12:00 - 13:00
|
13 oktober 2021 | 18:00 - 23:00
|
14 oktober 2021 | 08:00 - 18:30
|
14 oktober 2021 | 10:00 - 17:00
|
14 oktober 2021 | 18:00 - 21:00
|
14 oktober 2021 | 18:30 - 22:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|