MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Welkom in Q4 aan onze 3.000 trouwe lezers

Beste mediavrienden,

Het vierde kwartaal is inmiddels gestart.

Mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten bereiden het eindejaar voor. Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden zij alle nuttige info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun mediakits, tariefkaarten en redactionele planningen voor 2022 aan ons door te sturen zodra deze klaar zijn.

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/10/2021

Christine Van den Berghe, CEO van Lijncom, aan het woord bij Club 33

Christine Van den Berghe was onlangs te gast bij Club 33. Ze had er een gesprek met Anthony O'Donnell over haar eigen carrière en het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Karel Goethals is de nieuwe COO van Mediabrands Belgium

Karel Goethals is de nieuwe COO van Mediabrands in ons land. Tot nu toe was hij Digital Operations Director en had hij de leiding over de digitale teams van Initiative, UM, Reprise, Matterkind, Magna, Rapport en IPG/Dynamic.

Lees meer
 

Axel Mignot neemt de activiteiten van Euromobile en MediAdvice over

Nicolas de Lophem: “Gedurende de afgelopen 2 jaar heb ik de kans gehad om Euromobile te herontwikkelen en MediAdvice op te richten. Ik ben blij dat Axel Mignot vanaf 1 oktober deze activiteiten overneemt.”

Lees meer
 

Monique Raaffels verlaat na 20 jaar de directie van Metro

Na meer dan 20 jaar aan het hoofd van Metro heeft Monique Raaffels besloten de algemene directie te verlaten. Naar aanleiding hiervan werd besloten om Metro toe te voegen aan de structuur van moederbedrijf Rossel.

Lees meer
 

Rossel zet in op Young Active Urbans

Young Active Urbans, een verbonden en geëngageerde doelgroep, zijn vandaag een prioriteit voor Groupe Rossel en voor haar toekomstige ontwikkeling. In dit perspectief heeft Rossel verschillende initiatieven genomen om haar leiderschap te versterken.

Lees meer
 

Sport 10 voortaan in regie bij Transfer

Transfer neemt de nationale spotverkoop van Sport 10 voor haar rekening. Deze 100% Vlaamse zender focust op Vlaamse atleten actief in België en in het buitenland.

Lees meer
 

Ads & Data Brand Studio zet sterker in op SoHo, een online platform voor zelfstandigen en thuisondernemers

De Small Office Home Office is een B2B-segment waar Ads & Data de komende jaren sterk op wil inzetten. “Met SoHo helpen we adverteerders bij het beantwoorden van de vragen die een zelfstandige of kleine ondernemers bezighouden”, zegt Els Vercauteren.

Lees meer
 

Mediahuis in gesprek over overname Aachener Verlagsgesellschaft

Mediahuis en het Duitse Aachener Verlagsgesellschaft (AVG), oprichter en eigenaar van de Aachener Zeitung, voeren verregaande onderhandelingen over een mogelijke overname van AVG door Mediahuis.

Lees meer
 

Jobs

PR- en communicatieconsultant
LVTPR
Account Manager
Pop Media
Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels)
AllMediaDesk
Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels/London)
AllMediaDesk
Account Manager
Havas Media Belgium
Meer jobs
 
 

Nina Hermans versterkt het team van MediaSpecs

Sinds kort hebben we bij MediaSpecs een gloednieuwe collega. Haar naam is Nina Hermans, 25 jaar. Zij zal de redactie van MediaSpecs versterken en mee instaan voor het onderhouden van de database.

Lees meer
 

Effie Awards 2021: recordaantal awards waaronder 3 Gold

Na een jaartje 'full digital' vond de uitreiking van de Effie Awards opnieuw fysiek plaats. Tijdens het Gala Dinner kregen 17 ingeschreven cases een award uitgereikt. Drie cases gingen met een Gold Effie Award naar huis.

Lees meer
 

93 inzendingen voor IAB MIXX Awards

Maar liefst 93 inzendingen dingen dit jaar naar een IAB MIXX Award, de prijs voor de beste digitale creaties en digitale media- en marcom-initiatieven. Het verdict van de jury's krijgen we te horen op 14 oktober in Tour & Taxis.

Lees meer
 

La Presse au Futur: We Media organiseert een netwerkdiner in Parijs op 7 december

Op 8 en 9 december vindt in Parijs de beurs La Presse au Futur plaats. Dit evenement verzamelt alle mediaspelers van Frankrijk die actief zijn op alle mogelijke platformen. We Media nodigt haar leden uit om samen een Belgische delegatie te vormen.

Lees meer
 

VRT, RTBF en internationale mediaorganisaties roepen op tot meer veiligheid voor pers

De VRT, RTBF en CBC/Radio-Canada roepen mediaorganisaties over heel de wereld op om zich bij deze verklaring aan te sluiten. De Brussels Declaration sluit aan bij de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Lees meer
 

CUBE Industry Statistics Survey: Sector van marktonderzoeksbureaus kent beperkte daling van 11%

De omzet van de marktonderzoeksbureaus in ons land bedroeg in 2020 meer dan 132 miljoen euro. Dat is 11,3% minder dan een jaar eerder. Zo blijkt uit de eerste editie van de Industry Statistics Survey van vakvereniging CUBE.

Lees meer
 

Seen from Space: LN24, in the news again

Voor zijn tweejarig bestaan komt de jonge Franstalige 24-uurs nieuwszender terug in het nieuws. Dit is een mooie gelegenheid om de balans op te maken van de evolutie die zijn bereik en reclame-inkomsten doorgemaakt hebben.

Lees meer
 

Seen from Space: Budget gezinnen 2020, relatieve breuklijn

De resultaten uit het federale onderzoek naar de huishoudbudgetten voor het jaar 2020 zijn bekend. Deze editie draagt duidelijk de stempel van de lockdown.

Lees meer
 

Kantar Media Reactions: Hoe kunnen adverteerders innoveren en het vertrouwen van consumenten behouden?

[Magazine Media] Het antwoord: door hun mediamix te optimaliseren met een goede balans tussen lokale en globale media en tussen digitale en traditionele media. Dat is, in één zin, de conclusie van de Media Reactions studie van Kantar.

Lees meer
 

Ogilvy Social.Lab neemt de opleving van communities op sociale media onder de loep

Tien jaar geleden waren communities het summum van digitale marketing. Geleidelijk aan ruilden merken ze in voor de meer efficiënte betaalde media. Maar nu zijn de communities terug.

Lees meer
 

Agenda

Break the silos between the CIO and the CMO
5 oktober 2021 | 08:00 - 16:00
UBA Book It: ‘Iedereen SUPERFAN’
8 oktober 2021 | 12:00 - 13:00
Kantar: Drive brand growth with meaningful innovation
12 oktober 2021 | 12:00 - 13:00
BeCommerce Awards
13 oktober 2021 | 18:00 - 23:00
The 5th Conference on Wired for Growth
14 oktober 2021 | 08:00 - 18:30
Digital First
14 oktober 2021 | 10:00 - 17:00
BelgaClub Afterwork: Evolutie van het nieuws en communicatie (in samenwerking met TomorrowLab)
14 oktober 2021 | 18:00 - 21:00
IAB Mixx Awards
14 oktober 2021 | 18:30 - 22:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.