Christine Van den Berghe, CEO van Lijncom, aan het woord bij Club 33

FacebookTwitterLinkedIn

Vorige week donderdag was Christine Van den Berghe te gast bij Club 33, het initiatief van CommPass om jonge professionals actief in de media- en reclamesector te verenigen. Ze had er een gesprek met Anthony O’Donnell, Connection Planner bij Publicis Groupe.

Als CEO van Lijncom is Christine verantwoordelijk voor alle reclame op trams en bussen in Vlaanderen. Sinds een half jaar is ze ook vicevoorzitter van CommPass. In het verleden werkte ze ook voor onder andere Easyfairs, Mediahuis, SBS en Saatchi & Saatchi.

“De belangrijkste eigenschappen van een goede regie zijn luisteren naar de noden van de klant, empathie hebben, klanten persoonlijk benaderen en uiteraard ook goed kunnen negotiëren.”

Afgestudeerd als communicatiewetenschapper en met ambities als journaliste, startte ze haar carrière toch bij een reclamebureau. Bij Saatchi & Saatchi werkte ze op VT4 (nu Play4) waarna ze door SBS werd gevraagd om hun commercieel team te versterken en de strijd met VTM aan te gaan.

Later kwam ze terecht bij Mediahuis waar ze onder andere verantwoordelijk was voor Scripta, de regie die de advertentieverkoop in alle Belgische dagbladen beheerde.

“Na het stopzetten van Scripta was ik 40 jaar en wou ik iets anders doen. Ik ben dan in de evenementensector gegaan. Bij Easyfairs werkte ik op beurzen als Art Brussels en Horeca Expo. Na een tijdje begon ik de mediasector en het netwerk dat ik daarop opbouwde toch te missen. Sinds 2016 werk ik voor Lijncom, de reclameregie van De Lijn.”

“Zinvolle reclamewerving vind ik belangrijk. Bij SBS diende reclame om kwaliteitsvolle programma’s te maken, bij Mediahuis om kwaliteitsvolle journalistiek te verzekeren en bij Lijncom vloeien de advertentie-inkomsten terug om de service van De Lijn te verbeteren.”