Rossel zet in op Young Active Urbans

FacebookTwitterLinkedIn

Young Active Urbans, een bijzonder verbonden en geëngageerde doelgroep, zijn vandaag een prioriteit voor Groupe Rossel en voor haar toekomstige ontwikkeling. In dit perspectief heeft Rossel verschillende initiatieven genomen om haar leiderschap in dit segment te versterken.

Meerderheidsparticipatie in Kotplanet.be

Vanuit haar visie om referentiemedia te creëren voor verschillende doelgroepen, heeft Rossel beslist om een meerderheidsparticipatie te nemen in Kotplanet.be. Marina Evaristo, oprichtster van de website en medeaandeelhoudster, vervoegt de teams van Rossel om de expansie van Kotplanet.be voort te zetten en de ontwikkeling ervan in het noorden van het land op te starten. Kotplanet.be is volledig gewijd aan het studentenleven. Met 400.000 jonge Belgen die elk jaar hoger onderwijs volgen, vormen studenten een duidelijke afgelijnde doelgroep.

De oprichting van een nieuwe cel

Om haar ontwikkeling in de selecte doelgroep van young active urbans verder te versterken, heeft Rossel besloten om alle relevante merken te groeperen in een nieuwe cel Young Active Urbans. Deze nieuwe cel, waarin deze verschillende activiteiten worden gegroepeerd, wordt ondergebracht bij de structuur Soir.

Deze groepering betreft de merken Metro en Kotplanet, maar ook Geeko, Belgium Iphone, Out, Cinenews en Streamnews. Daarmee bekleedt Rossel een unieke positie op de doelgroep van young active urbans in zowel Franstalig als Nederlandstalig België. Sinds september 2019 positioneert ook Le Soir zich op studenten. Samen met Proximus en Belfius biedt het aan alle masterstudenten twee jaar lang een gratis abonnement op Le Soir aan.