MediaSpecs blijft hele zomer op post
Beste mediavrienden,
Het wordt een atypische zomervakantie zonder massa-evenementen, festivals of Olympische Spelen … Toch willen wij u een deugddoende zomervakantie wensen in binnen- of buitenland.
Wijzelf blijven de hele zomer actief. Meer zelfs. Net zoals vorig jaar zet MediaSpecs de komende negen weken één mediabedrijf in de kijker op www.mediaspecs.be. Naar aanleiding van het coronavirus staan de veerkracht en evolutie van de media dit jaar centraal.
Philippe Masscheleyn, Directeur Communicatie van Boerenbond, mag de spits afbijten. Hij geeft toelichting bij de communicatiemix van de organisatie, de 360°-approach die ze hanteren en de sterke manier waarop de organisatie de coronacrisis heeft doorgemaakt.
In deze newsletter vindt u ook al het andere medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
06/07/2020
|
|
|
|
|
|
De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.
Lees meer
|
|
|
|
“De evenementensector volledig comateus laten gedurende meer dan een jaar is met een sector met 80.000 mensen absoluut een bloedbad", aldus Hans Perquy, initiatiefnemer van CERM. Test op Covideventriskmodel.be uw event. Meer uitleg in dit artikel.
Lees meer
|
|
|
|
Het DNA, de visie en de missie van UBA veranderen echter niet. Omdat de term ‘adverteerder’ in de engste zin van het woord al lang de lading niet meer dekt, verandert de vereniging de invulling van haar naam naar ‘United Brands Association’.
Lees meer
|
|
|
|
Discovery Benelux en DPG Media gaan vanaf 1 januari van start met een strategisch partnership. De samenwerking is in eerste instantie gebaseerd op de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC door DPG Media Advertising.
Lees meer
|
|
|
|
Streaminggids TV Digitaal is de eerste van zijn soort in Vlaanderen. Artista schenkt aandacht aan fashion, interieur, architectuur, kunst en reizen, en biedt inspiratie door levenskunstenaars te belichten zoals acteur Matthias Schoenaerts.
Lees meer
|
|
|
|
Het healthmagazine Gezond en het reis- en lifestylemagazine Goodbye, beide door GMGroup uitgegeven, meten zich een nieuwe vormgeving aan. De magazines in de nieuwe stijl zijn sinds respectievelijk 1 en 2 juli verkrijgbaar.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De VRT mag niet langer opbieden voor populaire schermgezichten, het moet bijdragen aan de Vlaamse identiteit en meewerken aan een niet-lineair betaalaanbod met een focus op Vlaamse content, de zogenaamde Vlaamse Netflix.
Lees meer
|
|
|
|
Adverteerders zullen inzicht krijgen in de merkimpact van online display- en branded contentcampagnes op Tijd.be | Lecho.be. Hiervoor gaat Mediafin een partnership aan met de tool Brand Metrics, die de emotionele perceptie van brand en campagne meet.
Lees meer
|
|
|
|
De Franse Gemeenschap wil RTL Belgium ondersteunen om de financiële verliezen te compenseren. Voorwaarde is wel dat de televisiezender, die in België uitzendt met een Luxemburgse licentie, zich houdt aan de regelgeving van de Franse Gemeenschap.
Lees meer
|
|
|
|
Eerder dit jaar tekende Stien Edlund al en nu worden heel wat nieuwe gezichten toegevoegd: Jasmijn Van Hoof, Margot Hallemans, Nicolas Caeyers, Sarah Bossuwé, Shauni Rau en Steffi Mercie, maar ook de deelnemers van het VTM-programma Blind Getrouwd.
Lees meer
|
|
|
|
Veel Belgen blijven deze zomer in eigen land. Roularta Local Media biedt zowel inspiratie voor de lezer als steun voor de lokale ondernemer. Zo worden er initiatieven gelanceerd bij Steps, Krant van West-Vlaanderen en De Zondag.
Lees meer
|
|
|
|
Sibylle de Meeûs volgt Sandra Philippaerts op als Head of Agencies Market bij IPM Advertising. Ze maakte al deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor het leveren van op maat gemaakte oplossingen voor adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
“Arjan Pomper zal zijn functie op 31 augustus neerleggen en zal ons tot dan bijstaan bij de uitrol van een soepele overgang naar het nieuwe leiderschap”, aldus Paal Fure, CEO Europe. “Intussen werd een interim managementteam gevormd."
Lees meer
|
|
|
|
|
De Global TV Group wilde met een onderzoek aantonen wat het belang van televisie is voor adverteerders. België vestigt geen records, maar aan hoge cijfers is zeker geen gebrek. Kijkers besteden gemiddeld meer dan 3u45 per dag aan hun televisie.
Lees meer
|
|
|
|
Auteurs James Hurman en Peter Field analyseerden honderden cases die ingediend werden voor competities ter bekroning van de reclame-effectiviteit. Ze definieerden een vrij eenvoudige tool: de creative commitment score.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatieagentschap TBWA breidt haar aanbod uit met een geïntegreerd reputatie-aanbod waarmee het haar klanten nog actiever wil bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie voor hun merken.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds begin juni laat PUB mediabureaus aan het woord. Vandaag is het de beurt aan Laura Moerkerken, Managing Director van ZIGT Media.
Lees meer
|
|
|
|
Thuisvoordeel is belangrijk voor voetballers. Ook voor uitgevers? Eén dag voor de lockdown in ons land werd afgekondigd, had PUB een gesprek met Philippe Belpaire, Thierry Hottat en Christophe Sancy.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 juli 2020 | 20:00 - 21:00
|
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
|
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
|
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
|
15 september 2020 | 12:00 - 18:00
|
17 september 2020 | 09:00 - 16:30
|
10 december 2020 | 16:00 - 18:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|