MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs blijft hele zomer op post

Beste mediavrienden,

Het wordt een atypische zomervakantie zonder massa-evenementen, festivals of Olympische Spelen … Toch willen wij u een deugddoende zomervakantie wensen in binnen- of buitenland.

Wijzelf blijven de hele zomer actief. Meer zelfs. Net zoals vorig jaar zet MediaSpecs de komende negen weken één mediabedrijf in de kijker op www.mediaspecs.be. Naar aanleiding van het coronavirus staan de veerkracht en evolutie van de media dit jaar centraal.

Philippe Masscheleyn, Directeur Communicatie van Boerenbond, mag de spits afbijten. Hij geeft toelichting bij de communicatiemix van de organisatie, de 360°-approach die ze hanteren en de sterke manier waarop de organisatie de coronacrisis heeft doorgemaakt.

In deze newsletter vindt u ook al het andere medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/07/2020

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Boerenbond: “Dit was een extreme test voor het communicatieteam, wij zijn coronaproof”

De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.

Lees meer
 

Eventsector neemt eigen lot in handen – CERM: Covid Event Risk Model regelt vanaf 1 juli veilige organisatie van events

“De evenementensector volledig comateus laten gedurende meer dan een jaar is met een sector met 80.000 mensen absoluut een bloedbad", aldus Hans Perquy, initiatiefnemer van CERM. Test op Covideventriskmodel.be uw event. Meer uitleg in dit artikel.

Lees meer
 

UBA wordt United Brands Association: vanaf 1 januari 2021 kunnen ook expertisepartners toetreden

Het DNA, de visie en de missie van UBA veranderen echter niet. Omdat de term ‘adverteerder’ in de engste zin van het woord al lang de lading niet meer dekt, verandert de vereniging de invulling van haar naam naar ‘United Brands Association’.

Lees meer
 

Strategisch partnership met Discovery Benelux: DPG Media Advertising wordt de regie voor Discovery en TLC

Discovery Benelux en DPG Media gaan vanaf 1 januari van start met een strategisch partnership. De samenwerking is in eerste instantie gebaseerd op de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC door DPG Media Advertising.

Lees meer
 

Newsweek gaat de zomer in met twee nieuwe gratis bijlages: TV Digitaal en Artista

Streaminggids TV Digitaal is de eerste van zijn soort in Vlaanderen. Artista schenkt aandacht aan fashion, interieur, architectuur, kunst en reizen, en biedt inspiratie door levenskunstenaars te belichten zoals acteur Matthias Schoenaerts.

Lees meer
 

Magazines Goodbye en Gezond van GMGroup steken in een nieuw jasje

Het healthmagazine Gezond en het reis- en lifestylemagazine Goodbye, beide door GMGroup uitgegeven, meten zich een nieuwe vormgeving aan. De magazines in de nieuwe stijl zijn sinds respectievelijk 1 en 2 juli verkrijgbaar.

Lees meer
 

N-VA, CD&V en Open Vld bepalen de krijtlijnen van de nieuwe beheersovereenkomst van de VRT: geen vedettencultus, geen opbod sportrechten, Vlaamse canon, enz.

De VRT mag niet langer opbieden voor populaire schermgezichten, het moet bijdragen aan de Vlaamse identiteit en meewerken aan een niet-lineair betaalaanbod met een focus op Vlaamse content, de zogenaamde Vlaamse Netflix.

Lees meer
 

De Tijd en L’Echo geven adverteerders via Brand Metrics inzicht in de merkimpact van online campagnes

Adverteerders zullen inzicht krijgen in de merkimpact van online display- en branded contentcampagnes op Tijd.be | Lecho.be. Hiervoor gaat Mediafin een partnership aan met de tool Brand Metrics, die de emotionele perceptie van brand en campagne meet.

Lees meer
 

Franse Gemeenschap wil RTL ondersteunen onder bepaalde voorwaarden

De Franse Gemeenschap wil RTL Belgium ondersteunen om de financiële verliezen te compenseren. Voorwaarde is wel dat de televisiezender, die in België uitzendt met een Luxemburgse licentie, zich houdt aan de regelgeving van de Franse Gemeenschap.

Lees meer
 

DPG Media Advertising trekt nieuwe influencers aan voor brand partnerships

Eerder dit jaar tekende Stien Edlund al en nu worden heel wat nieuwe gezichten toegevoegd: Jasmijn Van Hoof, Margot Hallemans, Nicolas Caeyers, Sarah Bossuwé, Shauni Rau en Steffi Mercie, maar ook de deelnemers van het VTM-programma Blind Getrouwd.

Lees meer
 

Een geslaagde zomer met Roularta Local Media

Veel Belgen blijven deze zomer in eigen land. Roularta Local Media biedt zowel inspiratie voor de lezer als steun voor de lokale ondernemer. Zo worden er initiatieven gelanceerd bij Steps, Krant van West-Vlaanderen en De Zondag.

Lees meer
 

Sibylle de Meeûs wordt Head of Agencies Market bij IPM Advertising

Sibylle de Meeûs volgt Sandra Philippaerts op als Head of Agencies Market bij IPM Advertising. Ze maakte al deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor het leveren van op maat gemaakte oplossingen voor adverteerders.

Lees meer
 

Dentsu Aegis Network Belgium: Arjan Pomper stopt als CEO, Sabrina Van Cutsem en Alessandro Papa nemen over a.i.

“Arjan Pomper zal zijn functie op 31 augustus neerleggen en zal ons tot dan bijstaan bij de uitrol van een soepele overgang naar het nieuwe leiderschap”, aldus Paal Fure, CEO Europe. “Intussen werd een interim managementteam gevormd."

Lees meer
 

Seen from Space: Televisieconsumptie, grote cijfers met kleine lettertjes

De Global TV Group wilde met een onderzoek aantonen wat het belang van televisie is voor adverteerders. België vestigt geen records, maar aan hoge cijfers is zeker geen gebrek. Kijkers besteden gemiddeld meer dan 3u45 per dag aan hun televisie.

Lees meer
 

Seen from Space: Het simpele bewijs van creatieve efficiëntie

Auteurs James Hurman en Peter Field analyseerden honderden cases die ingediend werden voor competities ter bekroning van de reclame-effectiviteit. Ze definieerden een vrij eenvoudige tool: de creative commitment score.

Lees meer
 

TBWA presenteert ‘TBWA Reputation’

Communicatieagentschap TBWA breidt haar aanbod uit met een geïntegreerd reputatie-aanbod waarmee het haar klanten nog actiever wil bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie voor hun merken.

Lees meer
 

Speedtalk met Laura Moerkerken van ZIGT Media

Sinds begin juni laat PUB mediabureaus aan het woord. Vandaag is het de beurt aan Laura Moerkerken, Managing Director van ZIGT Media.

Lees meer
 

Hebben lokale media een thuisvoordeel?

Thuisvoordeel is belangrijk voor voetballers. Ook voor uitgevers? Eén dag voor de lockdown in ons land werd afgekondigd, had PUB een gesprek met Philippe Belpaire, Thierry Hottat en Christophe Sancy.

Lees meer
 

Jobs

Perfect Tweetalige Accountmanagers
ALL YOURS
Chief Digital Officer
stad Antwerpen
Meer jobs
 
 

Agenda

FAM 30′ Apero Session with Véronique Vergeynst
16 juli 2020 | 20:00 - 21:00
Gondola Days
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
GEANNULEERD – C²’s Summer Drink
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
Creative Belgium Awards (via Instagram)
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
VERPLAATST 28/11 – The Rentree – Belgian Digital Champions
15 september 2020 | 12:00 - 18:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 september 2020 | 09:00 - 16:30
EFFIE: Effectiveness Forum & Awards Ceremony (Online)
10 december 2020 | 16:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.083
  • vakpers: 632
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.673
  • radio/TV: 578
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.