De Tijd en L’Echo geven adverteerders via Brand Metrics inzicht in de merkimpact van online campagnes

FacebookTwitterLinkedIn

Mediafin tilt haar digitaal charter opnieuw een niveau hoger door adverteerders inzicht te geven in de merkimpact van online display- en branded content campagnes op Tijd.be | Lecho.be.

Hiervoor gaat Mediafin een partnership aan met Brand Metrics: een tool die adverteerders in staat stelt de emotionele perceptie van hun brand en campagne te meten. Mediafin implementeert Brand Metrics al vanaf deze maand voor adverteerders bij Trustmedia en Content Republic.

Uit onderzoek blijkt dat surfers geïnspireerd en beïnvloed worden door online campagnes ook zonder door te klikken op die advertenties. Om de brand impact van een campagne te begrijpen, is een diepgaandere analyse nodig.

Mediafin reikt adverteerders met Brand Metrics de juiste tool aan om de impact van hun merkcampagnes te meten. Brand Metrics gebruikt hiervoor betrouwbare GDPR-compliant technologie die automatisch de brand lift van een merk meet en rapporteert voor brand awareness, brand consideration, brand preference en action-purchase intentie. De tool bevraagt de surfer op Tijd.be | Lecho.be naar zijn attitude en gedrag ten opzichte van het merk in kwestie.

Zo krijgen adverteerders zicht op de merkperceptie van hun display en branded contentcampagnes die ze via Trustmedia en Content Republic op de kanalen van De Tijd | L’Echo voeren. Door de emotionele impact van campagnes te meten, begrijpen marketeers en adverteerders beter hoe ze hun doelgroep impactvol kunnen bereiken. Zo kunnen ze campagnes valoriseren en bijsturen.

Via onze kanalen krijgen campagnes de impact die ze verdienen bij de juiste doelgroep: kapitaalkrachtige managers, decision makers, investeerders en ondernemers. Om deze impact ook tastbaar te maken, willen we onze adverteerders de juiste metrics aanbieden. De eerste gesprekken met onze adverteerders én cases bij gereputeerde mediabedrijven in het buitenland (Financial Times, Schibsted, The Guardian, …), bevestigen ons aanvoelen dat we hiermee een gamechanger in de Belgische advertentiemarkt zullen zijn” zegt Hans De Rore, CCO bij Mediafin.

Onze benchmarks tonen al aan dat De Tijd en L’Echo behoren tot een categorie van media die de lead nemen inzake brand building. Daarenboven is België een boeiende markt met een vooruitstrevende en gesofisticeerde blik op het gebied van media insights, research en data” voegt Anders Lithner, CEO bij Brand Metrics toe.