Laurence Henuzet is de nieuwe Operations Director van Targetspot

FacebookTwitterLinkedIn

Targetspot, het platform voor digitale audioreclame, heeft Laurence Henuzet benoemd tot Operations Director. Een deskundige van naam op het gebied van digitale reclame in Europa met meer dan 11 jaar ervaring in het vak.

Laurence Henuzet werkt sinds 2010 in de digitale sector. Ze begon haar loopbaan als Google Adwords-specialiste. Vervolgens creëerde en ontwikkelde ze de trading desk van Performics in België, waar ze instond voor alle programmatische campagnes, tracking, optimalisatie, technische aspecten en teambeheer. In de voorbije jaren verwierf ze een groeiende portefeuille aan klanten binnen sectoren als FMCG, de auto-industrie, de financiële wereld, geldspelen, beauty en farma.

Mario Cabañas, General Manager van Targetspot: “In de loop der tijd heeft ze geavanceerde technische vaardigheden verworven die haar tot een van de topexperts maken in programmatische aankoop, traffic-oplossingen en tracking. We geloven dat zij de ontwikkeling van onze eigen technologieën in een stroomversnelling zal brengen.”

De opkomst van programmatische audio

Programmatische digitale audio, een extra kanaal in het ecosysteem van digitale mediacampagnes, zit sinds medio 2020 in de lift. Het formaat trekt nieuwe merken aan en profiteert van de enorme groei van digitale audio in recente jaren (podcasts, audioboeken, webradio’s, muziek en playlists).

Adverteerders hebben lange tijd geaarzeld om in programmatische audio te investeren, want de opties waren beperkt. Maar juist dit is een domein waarin Targetspot duidelijke ambities heeft.

Laurence Henuzet: “We willen programmatische audio laten groeien door een proces voor op samenwerking gebaseerde, wendbare campagnes te ontwikkelen waar alle belanghebbenden bij betrokken zijn (een meta-SSP bijvoorbeeld). Dankzij audiosignalen beschikken wij over de middelen om te bepalen welke momenten er toe doen. Bovendien kunnen we ons programmatisch aanbod verrijken met niet alleen audio, maar ook in het domein van videogames.”