KBVB lanceert eigen e-magazine rond vrouwenvoetbal: ‘The World At Our Feet’

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgische voetbalwereld is een magazine rijker, met het digitale ‘The World At Our Feet’ dat focust op het meisjes- en damesvoetbal.

Het initiatief van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) draagt dezelfde naam als het meerjarenplan om het vrouwenvoetbal in België een fikse boost te geven. Met het e-zine zet de federatie alle vorderingen rond het verbreden en het professionaliseren van de sport twee keer per jaar extra in de kijker.

Katrien Jans, Women’s Football Manager bij de KBVB: “Bijna twee jaar geleden lanceerden we ons ambitieus project ‘The World At Our Feet’. Sindsdien hebben we al heel wat stappen gezet met het vrouwenvoetbal in België. Dit eerste nummer is een terug- en een vooruitblik geworden. We blijven razend ambitieus. COVID-19 heeft ons genoodzaakt om een aantal ideeën te herwerken. Denk bijvoorbeeld aan de activatie van de allerjongsten, maar ook daar blijven we vooruitgang boeken.”

Het eerste nummer bevat onder meer een vooruitblik van Red Flames-coach Ives Serneels op de kwalificaties voor het WK 2023. Daarnaast is er het eerste diepte-interview met Thomas Jansen, de hoofdcoach van het beloftenelftal van de Red Flames. Kris Van Der Haegen, directeur Trainersopleidingen bij de KBVB, geeft in het nieuwe magazine ook meer inkijk in hoe een aantal van de huidige Red Flames de eerste stappen zetten richting het trainerschap. Tot slot is er ook een uitgebreid interview met Delphine Baise van ING, de hoofdsponsor van het Belgische vrouwenvoetbal, over de veelheid aan redenen waarom ING het voetbal in ons land via de KBVB wil ondersteunen en wat zij als organisatie leren uit hun contacten met de voetbalwereld.

Katrien Jans, Women’s Football manager bij de KBVB: “Het e-magazine zal telkens goed samenvatten waar we als federatie allemaal mee bezig zijn. Enerzijds willen we meer meisjes en vrouwen laten voetballen via onze verschillende initiatieven, anderzijds willen we onze nationale elftallen nog beter ondersteunen en verder laten evolueren. Door via de Scooore Super League het Belgische competitievoetbal naar een hoger niveau te tillen, zullen we daar op termijn internationaal ook de vruchten van plukken. Die verdere commercialisering van het vrouwenvoetbal, gesteund door onze sponsors, is noodzakelijk als we onze ambities voor het vrouwenvoetbal als federatie willen halen.”

U kan de eerste editie van The World At Our Feet hier raadplegen.