Jobat Media lanceert nieuwe oplossingen voor innovatief rekruteren

FacebookTwitterLinkedIn

Onder het motto ‘partner in innovatief rekruteren’ lanceert Jobat Media dit najaar nieuwe producten en diensten op het vlak van print, online en mobiele communicatie. De eerste innovaties concentreren zich rond online video en uitgebreide mogelijkheden van gesegmenteerde targeting. Op die manier blijft Jobat Media zijn voortrekkersrol spelen op het vlak van rekrutering en employer branding.

De kracht van video

De opgang van video als communicatiemiddel is niet meer te stuiten. Steeds meer merken communiceren met hun consumenten via video en ook bedrijven beginnen de kracht van video te ontdekken als ze willen connecteren met potentiële medewerkers.

Mark Maldeghem, Business Director van Jobat Media: “Door video wek je een groter vertrouwen en creëer je als werkgever een positief beeld bij de kandidaat die voor het eerst met jouw bedrijf kennis maakt. Sollicitanten vinden het heel gewoon om via online videodiensten te communiceren of filmpjes op te nemen om hun motivatie toe te lichten”.

Om tegemoet te komen aan de trend van online video lanceert Jobat Media een eerste reeks innovaties op Jobat.be. Naast zijn CV kan een kandidaat voortaan ook een motivatievideo uploaden. Daarin kan die op vraag van de werkgever meer specifieke informatie geven. Op de website vindt een kandidaat daarenboven tips & tricks om zijn of haar video nog effectiever te maken.

Daarnaast krijgt de werkgever voortaan de mogelijkheid om bij het plaatsen van een job ook een korte videoboodschap toe te voegen. In deze job video kan hij aangeven wat er van de functie verwacht wordt, hoe de werksfeer in het team is, hoe de werkplek eruitziet, enzovoort. Het toevoegen van een job video maakt dat job posting sterker gaat opvallen tussen andere job postings.

Employer branding

Een andere belangrijk onderdeel van het vernieuwde Jobat.be is de Brand Page. Dit is de unieke landingspagina van een bedrijf. Tekst, foto’s, een bedrijfsvideo, een locatieaanduiding op Google Maps, nuttige bedrijfsinformatie en jobaanbiedingen worden er op een geordende manier weergegeven zodat kandidaten alle nodige inlichtingen op één plaats kunnen terugvinden. Kandidaten kunnen ook rechtstreeks via de Brand Page spontaan solliciteren of het bedrijf volgen dankzij een like-knop. Ze krijgen dan een update telkens het bedrijf een nieuwe job post.

Mark Maldeghem: “De Brand Page is de centrale hub van een bedrijf binnen Jobat.be waar een bezoeker een globaal overzicht krijgt van het bedrijf. We verwachten dat de Brand Page een belangrijke rol zal spelen in de interactie tussen kandidaat en rekruteerder”.

Gerichte targeting

Tot slot heeft Jobat Media een reeks oplossingen ontwikkeld om nog gerichter naar kandidaten op zoek te gaan via een gesegmenteerde targeting. Zo wordt het eenvoudiger om via de nieuwssites van Mediahuis jobs te adverteren in bepaalde geografische gebieden (bijvoorbeeld per provincie of gemeente) of om een digitale campagne te voeren naar een bepaalde interesse, naar mannen of vrouwen of naar kandidaten met een bepaald opleidingsniveau.