IPM start samenwerking met LiveRamp voor cookieless reclameaanbod

FacebookTwitterLinkedIn

IPM Group gaat samenwerken met LiveRamp om een cookieless reclameaanbod te implementeren op basis van LiveRamp’s Authenticated Traffic Solution (ATS).

De ATS-oplossing is uitsluitend gebaseerd op first-party gegevens die rechtstreeks door gebruikers worden ingevoerd en door uitgevers worden verzameld, met inachtneming van de toestemming van personen. Door de krachten te bundelen met IPM breidt LiveRamp het bereik van ATS verder uit, een oplossing die al wordt gebruikt door meer dan 160 programmatic ad buying platforms (DSP’s), space sales optimization platforms (SSP’s), meer dan 3.000 uitgevers en in totaal meer dan 14.000 domeinnamen.

Door samen te werken met LiveRamp anticiperen we op het verdwijnen van third-party cookies in de Chrome-browser en op mobiele apparaten en maken we onze first-party gegevens beschikbaar voor adverteerders in een kader dat de toestemmings- en privacyvereisten van onze gebruikers respecteert. Dankzij dit partnerschap kunnen we onze authentieke database verrijken en gebruiken om relevante en effectieve campagnes te leveren aan specifieke doelgroepen“, aldus Sophie Vanderwinkel, General Manager bij IPM.

We zijn blij dat onze ATS-oplossing wordt gebruikt door IPM, een belangrijke speler in de Franstalige Belgische pers. Marketeers kunnen gerust zijn dat ze niet alleen duurzaam plannen voor de post-cookie toekomst, maar ook consumenten bereiken in het aanzienlijke deel van het internet dat nu cookieloos is. Uitgevers zoals IPM, die zich zorgen maken en zich voorbereiden op het verdwijnen van third-party cookies, kunnen nu gebruik maken van geverifieerd publiek om te voldoen aan de sterke vraag van marketeers naar adresseerbaarheid, en kunnen onmiddellijk profiteren van sterkere resultaten in elke browser en op mobiel“, aldus Luke Fenney, VP Addressability Europe bij LiveRamp.