Interactiviteit in het medialandschap door community building

FacebookTwitterLinkedIn

Hoe smeed je een hechte band met de kijker, luisteraar of surfer? Via avant-premières, live uitzendingen, wedstrijden en soortgelijke events, zo blijkt. Community building is ook in medialand een hot topic.

Interactiviteit in media is geen nieuw gegeven. Er waren altijd al allerhande wedstrijden, en bijvoorbeeld ook televoting. Maar vandaag kan de technologie wel een veel persoonlijker contact creëren met de kijker of luisteraar. Rond populaire programma’s zoals De Mol ontstaan communities van ‘Mollenjagers’. Zo leidt de uitzending een langer leven, ook tussen de seizoenen in.

Play Media ontpopt zich tot een entertainmentbedrijf waarin naast de content steeds meer de focus ligt op beleving. Denk aan de live finale van het vorige seizoen van De Mol in Paleis 12 of aan de avant-première van programma’s in Play Zuid in Antwerpen. “Door live beleving wordt het contact nog intenser”, vindt Tom Verhoeven, corporate & B2B communication manager bij Play Media.

Meer info op PUB.be.