De MadMen van morgen staan voor een flinke uitdaging. Dat is waar het op neerkomt in het nieuwe boek “Marketing voor de MadMen van morgen” van Wim Vermeulen.
Onze wereld zit in een soort van overgangsfase, er wordt gebruik gemaakt van een nieuw besturingssysteem. Innovatie…? Klinkt toch niet zo negatief? Toch brengt dit problemen met zich mee. De digitale transformatie geeft de consument veel meer mogelijkheden om te ontsnappen aan reclame. Bovendien zorgt deze digitale transformatie voor een enorm groeiende hoeveelheid aan data.
Vicieuze cirkel
We zijn in de vicieuze cirkel van het kortetermijndenken beland. De effectiviteit van de campagnes daalt. Hoe meer deze effectiviteit daalt, hoe meer we op korte termijn gaan denken. Daardoor zal uiteindelijk het resultaat ook sterker dalen.
Gelijktijdig op lange en korte termijn werken is de boodschap. Ook moet er opnieuw worden gezorgd voor een 60/40 evenwicht in onze investeringen (60% van het budget naar merkopbouw, 40% naar verkoopactivatie).
Generatie Z
Een volgende uitdaging is die van de opkomst van generatie Z, de technologisch slimste generatie tot nu toe. Binnen de 2 jaar zal deze generatie maar liefst 40% van alle consumenten vertegenwoordigen. Deze generatie op een juiste manier benaderen zal cruciaal zijn.
En nu?
Manieren om deze uitdagingen te overwinnen worden uitgebreid toegelicht in het boek. Met behulp van interessante inzichten uit de consumentenpsychologie en data van wereldbekende reclamecases, vertelt auteur Wim Vermeulen hoe er moet worden gereageerd en wat de marketeers van morgen te doen staat.