Kantar: de tiende editie van de Brand Media Monitor is beschikbaar voor agentschappen en adverteerders

FacebookTwitterLinkedIn

Al twintig jaar bevat de Brand Media Monitor van Kantar cruciale informatie over meer dan honderd productcategorieën, met in totaal 1.200 merken en info over honderden touchpoints. Consumenten worden in de BMM op veel meer manieren beschreven en geïdentificeerd dan louter op socio-demografische criteria.

Het concept van de BMM berust op drie alomvattende pijlers: merken, mensen en media. De pijler ‘merken’ bevat alle elementen om een commerciële strategie te bepalen, zoals de grootte van de markt en het merkpotentieel. Hoe staat het met de ‘Word of Mouth’ omtrent de verschillende merken? Hebben bedrijven een goed beeld van hun ‘Net Promotor Score’? Zijn merken voldoende sterk en bekend? Zijn klanten bereid om van merk te veranderen?

Bij ‘mensen’ wordt dieper ingegaan op de huidige en toekomstige klanten zijn. Verder brengt de BMM hun psychologische profiel (semiometry), lifestyle, culturele voorkeuren, shopper-gedrag enz. mooi in kaart. Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in alle facetten van de samenleving, een aspect waar ook de BMM niet aan voorbij gaat.

De elementen voor een sterke mediastrategie worden nader belicht in de pijler ‘media’. Langs welke kanalen, devices en touchpoints kunnen bedrijven hun (huidige en toekomstige) klanten best bereiken? Het mag duidelijk zijn dat de relatie tussen de digitale wereld en social media steeds belangrijker wordt. Met het toevoegen van tien instant messaging platformen, acht social media accounts en verschillende apps wordt de digitale consument gevolgd in de verschillende fases van het aankoopproces.

Bernard Scheray bij Kantar: “De Brand Media Monitor staat voor een doorgedreven crossmediale aanpak en gaat daarmee een stap verder dan vele andere bereikstudies in België. 45 sectoren, 103 producten, 1.208 merken, meer dan 5.000 respondenten, een 360°- en 3D-benadering van media en touchpoints, een unieke combinatie van mensen, merken en media. De Brand Media Monitor is het meest complete onderzoek dat een uniek inzicht geeft in merken, media en consumenten op de Belgische markt.