From Cold Case to Gold Case: boek van Peter Ampe

FacebookTwitterLinkedIn

Vorig jaar werden voor het Cannes Lions Festival meer dan 7.000 verschillende case study films ingezonden. Je zou kunnen beweren dat case films vandaag het belangrijkste onderdeel zijn van zowat elk creatief idee. Helaas is het maken van een goede case film nog steeds een beproeving voor agentschappen wereldwijd.

Het boek “From Cold Case to Gold Case” brengt de verlossing. Het is de eerste complete gids voor case study films, geschreven door Peter Ampe, één van de meest bekroonde creatievelingen van België. Peter is momenteel Chief Creative Officer bij FamousGrey en was de voorbije tien jaar een gewaardeerd lid van de Global Creative Boards van de Publicis, DDB en Grey netwerken.

“From Cold Case to Gold Case” combineert vijftien jaar jury-ervaring met scherpe analyses van bekroonde cases. Het is gebaseerd op het inzicht dat case films veel gemeen hebben met kortfilms. Daarom is er eerst en vooral een mind switch nodig. Die moet verschuiven van copywriter naar scenarioschrijver. Dit is het vertrekpunt van Ampe zijn boek. Hij legt uit hoe je plot, genre en structuur moet gebruiken om te evolueren van saai naar meeslepend, van onsamenhangend naar naadloos en van case naar verhaal. Het finale resultaat is een case study die je een idee naadloos laat beleven, feeling laat krijgen met de flow, de verschillende touchpoints en het eindresultaat van een campagne.

Het boek is gemaakt in opdracht van Creative Belgium.
“From Cold Case to Gold Case” is eind januari verschenen bij Borgerhoff & Lamberigts, €25. Voor meer info: https://borgerhoff-lamberigts.be.