Effie Belgium maakt zijn 20-koppige jury bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Het juryteam van de Effie Awards wordt uitgebreid met enkele straffe senior experten uit verscheidene marcom disciplines.

Onder toezicht van bestuursorganisaties UBA, ACC,  STIMA en UMA stelde juryvoorzitter Ignace Heyman (COO, Lotus Bakeries) de jury samen die bestaat uit een panel van 10 adverteerders, 4 creative agencies, 2 media agencies, 2 research agencies en 2 academici.

Nieuwkomers dit jaar langs adverteerderszijde zijn Joachim Rubin (VP Marketing, Delhaize), David Willems (Marketing Director, Toyota), Sylvie Verbruggen (Communications Director, Liberty), Yannick Bouillon (Marketing Director, Vanden Borre) en Severine Distave (VP Marketing, Alpro). Deze vijf nieuwkomers vervoegen Mira De Maeyer (General Manager, Omega Pharma), Valérie Morfitis (Country Media Manager, Unilever), Bénédicte Lobelle (Head of Digital, Nationale Loterij) en Lies Eeckman (Marketing Director, Continental Foods).

Petra De Roos (Managing Director, LDV United) en Yves Van Landeghem (Managing Partner, Leo Burnett) zijn de nieuwe vertegenwoordigers vanuit ACC, naast Dominique Poncin (Head of Strategy, DDB) en Jan Macken (Executive Creative Director, TBWA Brussels).

Ludovic Depoortere (Founder, Haystack) vervangt Dominique Vercraeye als research expert naast Kristof De Wulf (CEO, InSites Consulting).

Vanuit academische hoek geeft Claude Pêcheux de fakkel door aan Karine Charry (Professor, UCL) naast Frank Goedertier (Professor, Vlerick).

Tot slot breidt het panel in 2017 uit met een extra jurylid vanuit UMA. Davy Caluwaerts (Managing Director, Zenith Optimedia) zal Sylvi Irzi (Initiative Belgium, Managing Director) vervoegen als media-expert.