Effie Awards 2022: negentien prijzen waaronder twee Gold

FacebookTwitterLinkedIn

De 2022-editie van de Effie Awards kende op donderdag 6 oktober haar ontknoping. Er waren twee Gold, zes Silver en elf Bronze awards. Ook de zeven overige finalisten kregen een vermelding voor hun sterk dossier.

Effie Belgium maakte gisteren na het traditionele Effie Effectiveness Forum het verdict bekend van de 2022-editie van de Effie Awards. Tijdens het galadiner in de Event Lounge in Brussel kregen negentien deelnemende adverteerders en hun bureaus een Effie Award uitgereikt. Een groot deel van de 26 finalisten wist dus de nominatie te verzilveren.

Twee deelnemers gingen met een Gold Effie naar huis: ‘Ik spaar niet, ik beleg’ (Argenta/LDV United) en ‘Delhaize wordt Belhaize’ (Delhaize/TBWA, Mindshare). Daarnaast vielen nog zes Silver en elf Bronze te noteren.

Ontdek alle winnaars en cases op de website van Effie Belgium.

Lydia Desloover, Directeur van Effie Belgium, vertelt: “Er waren 26 finalisten en die verdienen het allemaal om in de bloemetjes gezet te worden voor hun marcomstrategieën en -campagnes met bewezen effectiviteit. Elf slaagden met onderscheiding, zes met grote onderscheiding en twee met grootste onderscheiding. Daarnaast waren er zeven sterke finalisten die geslaagd zijn. Verder ben ik blij dat de Effie community duidelijk aan het groeien is. Ik kan niet wachten om daar volgend jaar een mooi vervolg aan te breien.”

De Effie Awards zijn een kwalitatief initiatief dat door de meest prominente spelers uit de marcomsector wordt ondersteund”, vervolgt Effie-juryvoorzitter Bénédicte Lobelle. “De Effies winnen alsmaar aan omvang, zowel op het vlak van ingediende dossiers, goedgekeurde dossiers door de jury, aantal juryleden, deelnemers aan de infoclasses, supporters… Ik wil hen allemaal bedanken om dit ecosysteem te laten groeien en voor hun inspanningen om veel energie te steken in het delen van kennis. Samen slagen we in onze ambitie om het marketingambacht te valoriseren.