De afdelingen Media, Data en IT bij RMB onder leiding van Valérie Janssens

FacebookTwitterLinkedIn

Om vlotter waarde te kunnen creëren voor het hele reclame-ecosysteem besloot RMB zijn media-, data- en technologie-afdelingen onder één directie samen te brengen. De regie vertrouwde deze uitdaging toe aan haar Development Director Valérie Janssens. Zij zal nu het dagelijkse beheer en de strategische ontwikkeling van deze afdelingen groeperen in één entiteit.

Valérie Janssens heeft ruim twintig jaar ervaring in de mediasector, waarvan 13 jaar bij RMB, waar ze tal van technologische innovaties, het digitale transformatieproces en de duurzaamheidsstrategie van RMB in goede banen leidde. In januari 2024 gaat ze aan de slag om een fusie tot stand te brengen tussen het IT-team dat tot voor kort geleid werd door Alain Leroy, het Data-team tijdelijk onder leiding van Massimo Papa en de Development-afdeling die al onder haar leiding stond.

Yves Gérard, CEO van RMB: “In een reclamewereld waar de digitalisering zich alsmaar sneller ontwikkelt en de integratie van data en technologie in alle bedrijfsprocessen steeds duidelijker wordt, neemt RMB eens te meer een innovatief standpunt in. De regie is immers van mening dat waardecreatie voor haar klanten ontstaat door een optimale alchemie tussen de mogelijkheden die de media in portefeuille bieden, de hefboomwerking van de data en de ontwikkelingsperspectieven van de technologie. Door deze zaken binnen dezelfde afdeling te behandelen, wordt het mogelijk om de silo-benaderingen stop te zetten en interacties te bevorderen tussen de strategische pijlers die leiden tot de ontwikkeling van effectieve marketingoplossingen voor adverteerders.”