Claudine Knop is de Direct Marketing Personality of the Year

FacebookTwitterLinkedIn

Claudine Knop, managing director bij Database Management, is Direct Marketing Personality of the Year. Deze prijs, uitgereikt door de BDMA tijdens de Cuckoo Awards, beloont de persoon die relevant is voor de vooruitgang en de kwaliteit van de direct marketingsector.

 

Claudine startte haar carrière bij het callcenter Marien & Gybels. Daarna werd ze commercieel directeur bij Sopres/Wegener DM om er later CEO te worden binnen de Bisnode-groep. In 2012 maakte ze de overstap naar BBDO en sinds 2014 is ze terug actief in de data business als managing director van Database Management.

 

Daar startte ze met het reboosten van een challenger op de datamarkt in België. Via een innoverend businessplan bracht ze een nieuw en modern alternatief op de markt dat adverteerders toelaat om omnichannelcommunicatie succesvol in te zetten. De databrug die ze daarbij legde met de digitale BD MyShopi-oplossing is een mooi praktijkvoorbeeld.

 

Philippe Verschueren, managing director van de BDMA: “Claudine is met haar sterke persoonlijkheid en people management een vaste waarde in de direct marketingsector. Ze weet haar medewerkers goed te motiveren en behaalt mooie resultaten in de bedrijven waar ze actief is. Binnen Database Management slaagde ze er het afgelopen jaar in om gedreven veranderingen door te voeren en het aanbod op de datamarkt te herdefiniëren. Een mooi en gedurfd initiatief dat de sector ten goede komt”.