CIM RAM analyse Mediahuis: Nostalgie breekt records en NRJ bereikt steeds meer jonge luisteraars

FacebookTwitterLinkedIn

In de CIM-cijfers die op 21 april bekend werden gemaakt doen beide radiostations van Mediahuis, NRJ en Nostalgie, het bijzonder goed. Jongerenzender NRJ blijft doorgroeien en verdubbelt het aantal luisteraars in de doelgroep 25-34. De CIM-cijfers hebben betrekking op de periode van november 2019 tot februari 2020.

Nostalgie breekt alle records en haalt 7,4% op de luisteraars vanaf 12 jaar, 11,6% op de kerndoelgroep 35-54 en vergroot daar ook zijn luisterduur tot 205 minuten. De radiozender boekt daarmee recordcijfers in alle doelgroepen op vlak van bereik en luisterduur.

Managing director radio, Tom Klerkx: “Via een aantal parameters wisten we natuurlijk al dat we goed zaten. Tijdens de Classics Top 2020 kregen we massaal veel lofbetuigingen en reacties binnen. Digitaal groeiden we quasi elke dag met een absolute piek op de finaledag van de Classics Top 2020. Met onze Classic Trip actie, de NBF-week en zowat alles wat volgde merkten we dat we met de combinatie van goede programmering en sterke campagnes ons fanship sterk aan het uitbreiden waren”.

Programmamanager Tina Van den Meersschaut vult aan: “Met onze ‘speciallekes’ zoals de actie All You Need is Love of de comeback van de Classics Top 2020 gingen de reacties door het dak. We zijn net gestart met de countdown voor The Big 5, we hebben mooie plannen voor de zomer en we kijken uiteraard heel hard uit naar de start van Leen Demaré, die vanaf 16 mei onze ploeg komt versterken en de Nostalgie-ochtenden op zaterdag en zondag gaat hosten.

Zusterzender NRJ blijft groeien binnen de moeilijk te bereiken doelgroep van stedelijke jongeren (25-34) en de zender staat qua bereik op zijn hoogste marktaandeel sinds de start in september 2018.

Programmamanager Nathalie Delporte: “Met ons jong en klein ploegje brengen we elke dag radio waarop we zelf best trots zijn. Deze week zijn we gestart met Shout Out, een show waarin we jongeren en hun verenigingen de hand reiken in deze bijzondere tijden. Er komt een geweldig ‘20 in 2020’-project aan. We mogen weer komisch talent verwelkomen in onze Open Skype Comedy enz. Laat ons maar in de luwte met veel ‘NRJ’ verder bouwen aan de beste radio voor jongeren”.