CIM RAM analyse DPG Media: Qmusic blijft tweede grootste radiozender in Vlaanderen

FacebookTwitterLinkedIn

Op dinsdag 21 april zijn de nieuwe CIM-luistercijfers bekendgemaakt van 1 november 2019 tot en met 29 februari 2020, de periode voor de coronacrisis. DPG Media noteert dat Qmusic 10,5% marktaandeel haalt bij het brede publiek (12+) en het de tweede grootste radiozender in Vlaanderen blijft. Joe haalt 8,4% marktaandeel bij het brede publiek (12+).

De huidige coronatijden, niet vervat in de nieuwste CIM-studie, leiden tot een ongezien digitaal bereik op de radiozenders van DPG Media. Zo kennen Qmusic, Joe en Willy samen de afgelopen weken een stijging van 31% in het online luisteren, in vergelijking met de periode voor de coronacrisis. Bij Qmusic gaat het om een stijging van 42%, voor Joe is dat 20% en voor Willy 31%.

Joe lanceerde naar aanleiding van #playlocal in deze coronatijden zelfs een nieuwe digitale radiozender, Joe Best of Belgium, waar 24/7 de beste Belgische muziek te horen is.

An Caers, directeur radio: “Naast de enorme stijging in het online luisteren krijgen onze dj’s via al hun kanalen en social media onnoemelijk veel reacties binnen van luisteraars die blij zijn dat we hun ‘compagnon’ zijn in deze coronatijden. We voelen vandaag meer dan ooit de kracht en relevantie van onze radiozenders.”

Robin Vissenaekens, programmadirecteur, blikt ook al vooruit op de zomer: “Het zal sowieso een atypsiche zomer worden door de coronacrisis, maar we merken dat mensen thuis volop naar de radio luisteren. We bereiden ons dus nu volop voor op een zomer waar we er maximaal zullen zijn voor de luisteraar.