CIM RAM analyse Var: MNM is koploper bij 18-44-jarigen

FacebookTwitterLinkedIn

Op 21 april maakte het CIM de resultaten van het radio-onderzoek voor de periode van november 2019 tot februari 2020 bekend. Var noteerde de belangrijkste conclusies voor zijn radiozenders.

Volgens de cijfers luistert een overgrote meerderheid van 91,8% van de Vlamingen wekelijks naar de radio. De VRT bereikt met haar radiostations dagelijks bijna 3 miljoen Vlamingen.

Daarbij is MNM koploper zowel bij de commerciƫle doelgroep van 18 tot 44 jaar (20,6%) als bij de groep luisteraars van 12 tot 24 jaar oud (24,6%) en 15-34-jarigen (21,5%). Studio Brussel staat in pole position bij 18-54-jarigen (16,7%) en is runner-up bij de doelgroep van 18 tot 44 jaar (18,7%).

Radio 2 blijft de grootste familie van Vlaanderen met een marktaandeel van 31,1% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars vanaf 12 jaar. Radio 1 groeit op haar kerndoelgroep van luisteraars ouders dan 30 SG 1-3 (13,3%).

Bekijk de CIM-infografiek van Var.