De eerste CIM-cijfers van 2020 zijn binnen en geven het radiobereik weer gedurende de periode van november 2019 tot februari 2020. In Franstalig België staat NRJ aan de leiding met niet alleen een stijging van 7,2% in het marktaandeel, maar ook een wat betreft de luisterduur, die van 93 naar 110 minuten klimt. Daarmee wordt NRJ opnieuw nummer 1 binnen de doelgroep van 12- tot 34-jarigen met een marktaandeel van 18,3%.
“Die 7,2% bevestigt de ambitie en het lef van NRJ. Onze nieuwe programmatie houdt al sinds september niet op met luisteraars overtuigen“, zegt Brand Manager en Programmadirecteur Nicolas Fadeur, die tevreden is.
“Hits, een goeie sfeer en entertainment: de Wake Up Show, Cauet en Les Fous Duroy hadden maar enkele maanden nodig om hun doelstellingen te behalen.Wij staan aan kop bij luisteraars jonger dan 35 jaar. Bravo aan alle teams die er stevig zijn ingevlogen om onze luisteraars van ’s ochtends tot ’s avonds te entertainen. En merci aan onze vele luisteraars die elke dag steeds langer naar ons luisteren.”
Met 1.213.126 luisteraars bevestigt NRJ eveneens zijn grote omvang op gebied van luisterpubliek. Daarmee steekt de radiozender Bel RTL voorbij, waardoor NRJ nu op de 4de plaats staat, achter Nostalgie, Radio Contact en Vivacité.