Ché houdt er mee op

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Amper een half jaar na de herlancering verdwijnt het maandblad Ché uit de rekken. De nieuwe koers viel niet in de smaak bij de lezers en ook de reactie op de advertentiemarkt was erg lauw. “Het had geen zin om nog verder in het blad te investeren”, laat uitgever Cascade weten.

 

Eind vorig jaar nam Cascade het blad over van het inmiddels ter ziele gegane Think Media met de bedoeling het voormalig mannenblad een nieuw elan te geven. De bikinibabes verdwenen van de cover en ook inhoudelijk moest het blad minder macho worden. Maar de lezers konden die nieuwe aanpak maar matig appreciëren. Waar Ché bij de overname nog zo’n 15.000 lezers had, blijven er daar nu maar een paar duizend meer van over. Ook adverteerders liepen niet warm voor de nieuwe Ché. “Zij namen ons het schrappen van de gadget- en lifestylepagina’s kwalijk”, legt commercieel directeur Koen De Buck uit. Met elk nummer werd de financiële put wat dieper. De Buck: “Dat konden we niet blijven dragen”.

 

Nog een koerswijziging was ook al geen optie. “We wisten dat dat een heel zware taak zou worden. Te zwaar voor een klein bedrijf als Cascade.” En dus is het nummer dat nu in de winkels ligt het allerlaatste.

 

Ontslagen vallen er niet, het blad werd immers vooral bij elkaar geschreven door freelance journalisten.

 

Bron: De Morgen.