De Persgroep Publishing en Medialaan nemen Uitgeverij Cascade over

FacebookTwitterLinkedIn

De Persgroep Publishing en Medialaan, die vanaf 2019 een nieuw mediabedrijf zullen vormen, hebben een overeenkomst bereikt met het Nederlandse bedrijf Audax om zijn Belgische uitgeverij Cascade over te nemen.

Cascade geeft een aantal tijdschriften uit, zoals het weekblad Primo, het maandblad EOS, het wielermagazine Bahamontes, het magazine Motoren & Toerisme en het meidenblad For Girls Only. De uitgeverij telt 26 medewerkers. Ook zij maken de overstap naar de Persgroep Publishing en Medialaan.

Belangrijk: de reclameregie voor deze magazines blijft voorlopig bij Mag Advertising.

Ben Jansen, Managing Director Medialaan – de Persgroep Advertising: “De Cascade titels zijn een verrijking voor ons magazineportfolio. Er zitten doelgroepen bij die we vandaag niet bereiken. Onze prioriteit ligt dan ook bij het uitwerken van optimale toekomstkansen voor deze bladen. De plannen hiervoor worden verder uitgetekend in samenwerking met Koen De Buck en Kristine Ooms. Zij leiden Cascade en zullen ook op korte termijn de onderneming vanuit de huidige kantoren in Antwerpen blijven aansturen”.

Hubert De Leeuw, CEO van Audax (het moederbedrijf van Uitgeverij Cascade): “Audax heeft een uitstekende relatie met De Persgroep die al vele jaren teruggaat. Het is mijn overtuiging dat het de juiste thuis is voor de tijdschriften van Cascade”.