Het Finse mediaconcern Sanoma is er afgelopen kwartaal in geslaagd om op eigen kracht verder te groeien in Nederland en België. Het moederbedrijf van onder meer Flair en Libelle rapporteert een autonome omzetgroei van 2,6 procent voor de divisie consumentenmedia in België en Nederland.
Dat de totale omzet van de divisie met 202,6 miljoen euro lager uitviel dan de 216 miljoen euro van een jaar eerder kwam vooral door de verkoop van tijdschriftentitels in België.
Het bedrijfsresultaat (EBIT) van de Nederlands-Belgische tak van Sanoma steeg met 9 procent naar 29,6 miljoen. Daarbij profiteerde het concern onder meer van betere resultaten bij de Nederlandse ‘print & online’-tak en kostenbesparingen.
Moederbedrijf Sanoma zag zijn bedrijfsresultaat, mede door de solide prestaties in Nederland en België, 76 procent stijgen tot 86,9 miljoen euro. Het stelde als gevolg van deze sterk verbeterde resultaten in de eerste jaarhelft haar vooruitzichten voor heel 2016 naar boven toe bij.
Bron: Belga.