Sanoma schrapt mogelijk 96 banen

FacebookTwitterLinkedIn

Sanoma wil zijn Belgische vrouwenbladen verkopen aan Roularta Media Group. Als gevolg hiervan heeft Sanoma België tijdens een bijzondere ondernemingsraad de intentie tot collectief ontslag aangekondigd van mogelijk 96 banen.

Het banenverlies treft voornamelijk commerciële en ondersteunende diensten. Na de aankondiging van de intentie tot collectief ontslag wordt de consultatie- en informatieronde met de sociale partners opgestart. “Pas daarna zal een definitieve beslissing genomen worden met betrekking tot het aantal banen dat door de reorganisatie getroffen wordt”, luidt het in een persbericht.

sanoma

Roularta heeft volgens Sanoma een bod gedaan op hun vrouwenmagazineportfolio. Dat bestaat uit de merken Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Feeling, Gael, La Maison Victor, She Deals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only. De websites, line extensions en sociale mediakanalen van deze titels zijn eveneens in het bod opgenomen.

Interieurmerken

De interieurmediamerken blijven integraal onderdeel van Sanoma, “mede ook door het feit dat de redactionele synergie tussen België en Nederland op dit vlak heel sterk is”.

Meer nog: de titel Ik Ga Bouwen/Je Vais Construire maakt de omgekeerde beweging en verhuist van Roularta naar Sanoma.

De voorgenomen wijzigingen hebben geen impact op het content marketingagentschap HeadOffice.

Bron: Belga.