Belgische Young Lions Competitions uitgesteld naar 2021

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgian Association of Marketing (BAM) en Brightfish wilden ook dit jaar een jong Belgisch marketingduo de kans te geven om deel te nemen aan de Young Marketers Competition van de Cannes Lions. Begin april werd echter bekendgemaakt dat de editie van Cannes Lions 2020 geannuleerd werd. Hierdoor worden ook de Belgische selecties van de Young Lions Film en Young Marketers Competition verschoven naar volgend jaar.

De 20 Young Marketers teams die al ingeschreven waren en hun briefingsopdracht hadden voltooid, nemen automatisch deel aan de volgende editie. Elf senior marketers en creatieven zullen in het voorjaar van 2021 beslissen over het Belgisch winnend Young Marketers team. Dit team zal in Cannes Lions deelnemen aan de internationale Young Marketers Competition.

Ook de Young Lions Film Competition, gericht naar jonge creatieven, zal volgend jaar hernomen worden. Aan de inhoud van de competitie wijzigt niets. Teams downloaden de briefing op de wedstrijdwebsite en schrijven hiervoor een script uit. Uit alle scripts maakt de jury een shortlist op van de beste teams. Deze geselecteerde teams mogen hun script dan verfilmen. Het winnend team zal ons land mogen vertegenwoordigen tijdens Cannes Lions 2021 van 21 tot 25 juni.