BeCommerce lanceert 5de editie van Shopping100

FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag stelt BeCommerce de nieuwste editie van de jaarlijkse Shopping100 voor. Die biedt een overzicht van de 100 beste webshops in het Belgische e-commerce landschap en steunt voortaan op een vernieuwde methodologie die de digitale voetafdruk meet.

Het Belgische e-commerce landschap

Het overzicht van de Shopping100 omvat 10 verschillende categorieën, namelijk: Clothing, Health & Beauty, Multimedia, Leisure, Electronics, Home, Telecom, Cars, Food & Drinks en Tickets. BeCommerce voegde ook een overzicht toe van de 25 winkels die net naast het podium grijpen. Opvallend: van alle 125 online retailers wordt 20% geleid door Belgen. 29% van de geselecteerde online winkels zijn van Belgische oorsprong of hebben een sterk Belgisch DNA.

Vernieuwde methodologie

Ter gelegenheid van dit ‘houten jubileum’ vernieuwde BeCommerce de methodologie van de Shopping100 in samenwerking met Digicono.my. In de voorgaande edities vertrouwde de Shopping100 sterk op omzetcijfers. Dat is bij deze editie niet meer het geval. “We besloten om de focus te verleggen naar de digitale voetafdruk van elk bedrijf. Zo meten we hoe de webshop zich online profileert, wat een sterke indicatie is van de zakelijke prestaties”, verduidelijkt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce.

CEO’s aan het woord

“Om de gegevens levendiger te maken en met het oog op onze sharing & caring-waarden, geven we in deze editie ook het woord aan verschillende CEO’s”, zegt Geeroms. “Via verschillende interviews delen de CEO’s van de beste webshops met sterk Belgisch DNA, openhartig hun ervaringen over hun afgelegde e-parcours.” De CEO’s delen ook inzichten, ervaringen en uitdagingen binnen de e-commerce.