Bavo Van Landeghem publiceert nieuw boek ‘Schrijf Ze Onder Tafel!’

FacebookTwitterLinkedIn

Niets ter wereld wordt zo vaak gebruikt als taal. In alles wat we uitademen, zit er een woord tussen. En vaak wil je maar één ding: dat je gehoord wordt. Of gelezen. Niet evident, want dat vraagt een hoge inspanning van je lezer. Zeker in een tijd van scannende en vluchtige lezers. Zorg dus dat je boodschap er boenk op is. Online, offline en op social.

Hoe? Wel, daarover gaat – kort gezegd – daarover gaat het nieuwste boek ‘Schrijf Ze Onder Tafel!’ van Scriptorij-oprichter Bavo Van Landeghem. 15 jaar ervaring en talrijk taalonderzoek en cases gebundeld in 414 pagina’s. Het ideale boek om na de zomer iedereen onder tafel te schrijven.

Breng je lezer in beweging

Schrijven? Dat kunnen we allemaal. Maar hoe zorg je voor een wervelwind aan rake woorden? Woorden die je lezer niet alleen wegblazen maar ook nog in de juiste richting doen denken en doen. Hoe bereik je niet alleen aanvaarding van je standpunt, maar ook commitment, of zelfs ontroering en verwondering? Bavo Van Landeghem vertelt in het boek hoe je in dialoog gaat met je lezer en zo de betrokkenheid verhoogt. Hoe krijg je clicks, likes en shares? Het boek bundelt niet alleen de belangrijkste schrijftechnieken, maar koppelt daar ook relevant taalonderzoek, verbale analyses en oefeningen aan.

Denk na over formulering

Alle woorden zijn gelijk. Maar sommige woorden zijn meer gelijk dan andere. Zo draagt het ene woord al meer bij tot het debat dan het andere. Of laat het net de gemoederen oplaaien. Van hoofddoek, antivaxer tot anderhalve meter. Hoe je iets formuleert bepaalt het gedrag. Maar ook de keuze om iets niet te benoemen is niet altijd toevallig. ‘Neen, we zijn niet de favoriet op het EK.’

Totaalboek

Schrijf ze onder tafel!, uitgegeven door Owl Press, de academische imprint van Borgerhoff & Lamberigts, is een totaalboek over Wervelend Schrijven en copywriting door copywriters. Leer de basics van copywriting aan de hand van voorbeelden, onderzoek en oefeningen. Kom te weten wat SEO, SEA, UX, conversion copy en social sopy betekenen. Ook storytelling en campagnecopy worden stapsgewijs uitgelegd in het boek. En je leert hoe je zelf de tone of voice van je eigen bedrijf in kaart kan brengen.