BAM presenteert nieuwe Think Tank ‘Health & Wellness’

FacebookTwitterLinkedIn

BAM heeft een nieuwe Think Tank opgericht. De Think Tank Health & Wellness hoopt het debat over marketing in de gezondheidssector aan te wakkeren, maar wil het thema gezondheid ook doortrekken naar de gehele marketingwereld. Ervaringsdeskundige Gregory Miller neemt de teugels in handen.

Deze vijfde Think Tank past in de visie van BAM. “We willen ons bezighouden met alle fundamentele thema’s die vandaag leven in de maatschappij en onder marketeers”, zegt BAM-vicevoorzitter Annie Courbet. “Gezondheid is precies zo’n onderwerp en moet absoluut meegenomen worden in de marketingstrategieën. Marketeers die de wereld gezonder helpen maken, doen immers aan meaningful marketing.

Gregory Miller, de drijvende kracht achter de Think Tank Health & Wellness, heeft bijna dertig jaar marketingervaring in de farmaceutische sector op de teller. Hij was in verschillende landen actief bij enkele grote spelers als Eli Lilly, Novo Nordisk, Novartis en UCB.

Na mijn professioneel parcours bij bedrijven voelde ik de noodzaak om iets terug te geven. Ik ga proberen om marketing binnen de gezondheidssector te versterken en het onderwerp meer algemeen op de agenda van alle marketeers te plaatsen”, vertelt Gregory Miller.

De focus ligt in eerste instantie op de samenstelling van de Think Tank, die de organisatoren zo divers mogelijk willen uitbouwen. In de loop van 2023 zullen de eerste concrete plannen ontwikkeld en uitgerold worden.

Voor BAM is het de vijfde Think Tank na initiatieven rond Diversity & Inclusion, Sustainability, Martech en Privacy & Ethics.