BAM presenteert Education Model en gaat samenwerking met IHECS Academy aan

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgian Association of Marketing (BAM) verfijnt zijn opleidingsaanpak, een van de pijlers van de vereniging. Het Education Model moet marketeers in staat stellen zich te verbreden én te verdiepen. Een samenwerking met IHECS Academy, het opleidingscentrum van de Franstalige communicatiehogeschool IHECS, vormt de kers op de taart.

Pascale Cambie, Director van BAM Education: “Wie vandaag de dag marketeer is, moet enerzijds de brede scope van het vak onder de knie hebben, maar anderzijds enorm veel expertise hebben over een specifiek domein. Je moet zowel vakexpert als allround marketeer zijn. Aan die realiteit hebben we onze opleidingen aangepast.”

Concreet betekent dit voor de opleidingspoot van BAM zowel algemene opleidingen in tal van marketingdomeinen als doorgedreven opleidingen in subthema’s. Samen vormen ze het BAM Education Model. “Voortaan werken we met 6 pijlers: Marketing Insights & Business Analytics, Branding & Communication, Product, Innovation & Customer Experience, Digital Marketing, Content Marketing en Marketing & Sales. Dit zijn de meest bevraagde domeinen binnen ons vak. Daarbinnen vinden potentiële deelnemers telkens één state-of-the-art opleiding, met daarnaast ook nog specifieke opleidingen over de subthema’s. Een aantal sessies kan ook à la carte gevolgd worden zodat marketeers modulair hun kennis van bepaalde elementen kunnen bijschaven.” In elk van de voorziene opleidingen zullen elementen uit het Meaningful Marketing Framework aan bod komen.

IHECS Academy

Daarnaast gaat BAM de samenwerking aan met de Franstalige communicatiehogeschool IHECS, meer bepaald met haar opleidingscentrum IHECS Academy.

Pascale Cambie: “Ons aanbod blijft verder ontwikkelen. We wilden ons dus versterken qua resources. Dat doen we enerzijds door meer toenadering te zoeken tot onze experthubs, maar anderzijds ook door de juiste partners te zoeken. We hadden al een samenwerking met KU Leuven voor customer experience management en werken al samen met Vlerick Business School en Solvay. Ook IHECS Academy is een van die straffe partners. Enerzijds zullen we de opleiding ‘Communicatie strategie’ kunnen aanbieden omdat deze cyclus in het curriculum van IHECS zit, anderzijds kan IHECS naar ons doorverwijzen voor specifieke opleidingen. Samen kunnen we nieuwe trajecten opstarten.”

“Voor ons is de synergie vanzelfsprekend”, klinkt het bij Alexandre Frederick, directeur van IHECS Academy. “Enerzijds zijn we complementair op vlak van opleidingen, anderzijds is de richting die BAM gekozen heeft enorm interessant. We zullen dan ook in onze opleidingen focussen op meaningful marketing en daarvoor BAM-experts als docenten inschakelen.”

Volgens beide partijen is deze samenwerking het begin van wat in de toekomst nog heel wat uitgebreider kan worden.