BAM Marketing Congress krijgt nieuw format

FacebookTwitterLinkedIn

Het BAM Marketing Congress vindt dit jaar plaats op donderdag 5 en vrijdag 6 december in Brussels Expo. Het event heeft een nieuw congresformat dat beter voldoet aan de veranderende behoeften van de marketing community. De meaningful marketing missie van BAM blijft de basis van het congres, concreet vertaald in het congresthema: “Welcome to the Era of Humanity”.

Joke Claessen, samen met Grégoire Van Cutsem Congres President, legt uit: “Het congres moet een jaarlijks kantelpunt worden in de Belgische marketingwereld, 2 dagen waar aspirationele visies worden afgewisseld met inspirerende concrete take aways. Hiervoor hebben we een content mix gezocht die een keynote track combineert met sectoriële sessies en een meaningful stage. Deze mix levert niet minder dan 25 sprekers op, bestaande uit zowel lokale talenten als internationale talenten.”

De content van het congres is op een collaboratieve manier tot stand gekomen. Tijdens de vorige congreseditie werd de BAM Congress Gang in het leven geroepen. Een gesloten FB groep waar ideeën geplukt en gezaaid werden. Daarnaast is er een nieuwe Congress Board met 15 professionals die vanuit de sector mee sturen.

“Om Meaningful Marketing duidelijk op het programma te zetten werden 3 Meaningful Masters gezocht. Zij vertrekken elk vanuit hun kennis en ervaring in de markt en zijn content curator van hun podium. Er werd gekozen voor Herman Toch (Purpose & Shared Value), Pieter Daelman (Holistic & Collaboration) en Pierre-Nicolas Schwab (Trust & Personal).  Samen coveren zij de 6 waarden van het BAM Meaningful Marketing Framework”, aldus Claessen.

Voor de sectorale tracks werden er ook gastheren- en vrouwen gezocht die mee instaan voor de invulling van het programma: Aude Mayence voor FMCG-Retail, Alex Thoré voor Services (banking – telecom – energy), Nicolas Lambert voor Non-Profit en Stijn Vander Plaetse voor B2B.

Ook naast het podium zal er meer te beleven zijn. Een congres experience die connecties, interactiviteit en networking maximaliseert, met op donderdagavond de uitreiking van de Marketer of the Year awards. De kandidaten zullen zich tijdens de dag voorstellen en het aanwezige publiek zal meestemmen voor hun favoriet.

“Aangezien we het BAM Marketing Congress als het marketing moment van het jaar zien, als de plek waar marketeers frisse ideeën kunnen opdoen en connecteren met collega’s, was het een logische stap om de bekroning van een marketingcarrière ook tijdens het congres te laten plaatsvinden”, besluit Grégoire Van Cutsem.