De Belgian Association of Marketing (BAM) maakt van de nood een deugd en beslist om het jaarlijks marketingcongres in december tot een digitaal congres te transformeren. “Hiermee zetten we digital meer dan ooit in het hart van onze organisatie.”
Het marketingcongres dat BAM sinds zijn start in 2017 organiseert, bestaat al meer dan 30 jaar en kende al verschillende locaties. In deze turbulente tijden gaat de marketingorganisatie nog een stap verder en kiest ze resoluut voor innovatie: het allereerste digitale marketingcongres in ons land. Het is zo niet afhankelijk van de onzekerheid rond maatregelen omtrent het coronavirus en zal het congres in alle veiligheid kunnen laten plaatsvinden.
“Op dit moment weet niemand hoe de tweede jaarhelft er zal uitzien”, klinkt het bij congresvoorzitter Alex Thoré (Buda Agency). “Wij wilden niet afwachten en kiezen heel bewust voor een nieuwe ervaring en een nieuw model. Hiermee zetten we digital meer dan ooit in het hart van onze organisatie.”
Het BAM Marketingcongres zal ook dit jaar begin december doorgaan. De organisatie behoudt 3 en 4 december als richtdatum, al zal het hier mogelijks flexibel mee omspringen. “Misschien is het wel de gelegenheid om er een heuse Marketing Week van te maken”, zegt Alex Thoré.
Op dit moment start de organisatie met de invulling van het congres: sprekers, maar ook de ervaring en het model erachter. Alex Thoré: “Traditioneel betaal je een bedrag voor het bijwonen van het congres. Nu kunnen we flexibeler zijn en packages voor een aantal sessies aanbieden. Die sessies zullen een combinatie van live presentaties en opgenomen sessies zijn.”
“Misschien zijn er later op het jaar nog versterkingen mogelijk”, besluit hij. “Eventueel kunnen we nog een deeltje fysiek aanbieden of toch een aantal mensen in de zaal toelaten, afhankelijk van de maatregelen op dat moment.”