BAM en CUBE gaan nauwer samenwerken en organiseren lanceringsevent op 6 oktober

FacebookTwitterLinkedIn

BAM (Belgian Association of Marketing) en CUBE (Consumer and Customer Understanding Belgium) kondigen aan dat ze nauw zullen samenwerken en dit zowel op het vlak van het beheer van laatstgenoemde vereniging als op het vlak van gemeenschappelijke activiteiten. Een launch event op dinsdag 6 oktober wordt de kick-off. Voor alle duidelijkheid: CUBE blijft onafhankelijk bestaan als belangenorganisatie voor de marktonderzoeksbureaus.

BAM en CUBE werkten al langer samen. Die samenwerking wordt nu verder doorgetrokken. Voortaan zal het team van BAM instaan voor de organisatie van de events van CUBE en voor gemeenschappelijke activiteiten, net als voor het beheer van de vereniging, die 30 leden telt, goed voor zo’n 1.000 medewerkers. BAM zelf heeft zo’n 600 leden, zowel bedrijven als individuen.

In deze tijden is het goed begrijpen van de consument en de klant cruciaal”, verduidelijkt Ludovic Depoortere (Haystack Consulting), voorzitter van CUBE. “Door nauwer samen te werken met BAM kunnen we enerzijds consumenteninzichten en de evoluties daarin sneller en beter bij onze doelgroep brengen, maar anderzijds ook de marktnoden beter inschatten. En het helpt ons om onze vereniging te professionaliseren.

Bij Meaningful Marketing is customer understanding het vertrekpunt”, voegt Koen Van Impe (&Koo), voorzitter van BAM, toe. “Bedrijven moeten in onze ogen meer customer centric worden en relevant zijn voor de consument. Dat kan enkel als je die consument goed begrijpt.

De samenwerking zal ook inhoudelijk zijn. Zo zal het BAM Virtual Marketing Congress presentaties bevatten over Market Research. Ook voor volgend jaar staan al een aantal gemeenschappelijke activiteiten op stapel.

De twee partners organiseren op 6 oktober een (virtueel) lanceringsevenement dat de twee voorzitters en verschillende keynote speakers samenbrengt over het verband tussen Market Research en Meaningful Marketing.