Laden Evenementen

UBA Master Class: Marketing Automation

13:15 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

Marketing automation: wat betekent dat voor mijn organisatie en hoe begin ik er aan?

Met de snelle digitale evolutie, gaat het steeds meer over personalisatie en één-op-één communicatie. Zonder automatisatie is dit niet mogelijk, maar wat is de impact op je organisatie? Sterker nog: wat betekent dat voor de manier dat je gaat adverteren naar en communiceren met je doelpubliek? Een van de types platformen die hierin een belangrijke rol spelen, is Marketing Automation. Wat bieden deze platformen aan je team en organisatie? Hoe pak je de uitrol van zo’n platform aan?

Docent: Jonas Verhaeghe, Senior Marketing Technologist of Invisible Puppy

Voor wie? CMO’s, Senior Segment Managers, Digital Marketing Directors, Communication Managers, Business Development Managers, Sales & Marketing directors die willen weten wat Marketing Automation is, hoe Marketing Automation te implementeren en wat dit voor hun organisatie kan betekenen.

Programma

13:15 – 13:30: Onthaal

13:30 – 17:00: Master Class

  • De opkomende verwachting van persoonlijke communicatie
  • Automatisatietrends in marketing
  • Wat is Marketing Automation?
  • De plaats van Marketing Automation en technologie in een marketing team en bredere organisatie
  • De impact op korte en lange termijn: wat zijn mogelijke veranderingen op organisatie, kennis, business impact, etc?
  • Implementatiemodellen: hoe rol je Marketing Automation uit en hoe lang duurt het?
  • De eerste stappen: waar focus je op en hoe maak je keuzes?
  • De structuur van je marketing team: welke kennis en vaardigheden heb je nodig?
  • De driehoeksverhouding: Marketing, Sales en IT
  • Een blik op de evolutie binnen marketing