Laden Evenementen

CommPass Session: Let’s Dig Deeper

09:15 - 11:00
FacebookTwitterLinkedIn

Op donderdag 6 juni komt Gerald Neumüller (SevenOne) de resultaten presenteren van ‘The Media Equivalence Study’. Een Duitse studie die uitgevoerd werd in opdracht van Mediaplus Group, SevenOne Media en Google Germany, en sterke inzichten geeft in de verschillen tussen de verschillende platformen (TV, Youtube, Facebook) op het vlak van impact en performance.

Hij zal zijn presentatie aanvullen met twee complementaire studies. De Video Impact Study waarbij verschillende video strategieën getest werden in de praktijk en de Inhome Video Study die het effect van “leanforward” versus “leanbackward” media consumptie onderzocht.

Daarnaast zullen ook twee lokale initiatieven van naderbij bekeken worden. De Digimeter is een jaarlijks terugkerende barometer over de adoptie en het gebruik van technologie en media. Ze doet vaak stof opwaaien omwille van de methodologie. Bernard Cools (Space) heeft de moeite genomen “to dig deep” en komt zijn bevindingen vertellen.

Bij Newsworks werd er gestart met de NP Media Barometer die de motivaties voor het gebruik van Newsbrands over alle platformen in kaart brengt. Bruno Liesse (Newsworks) zal ons door de resultaten loodsen.