Cyclus van 4 avondsessies > 24 april, 8 mei, 15 mei en 29 mei waarbij de focus ligt op de actoren en processen binnen de reclamemarkt.
Hoe bouwt men media-merken en hoe worden ze vermarkt? Hoe komt men tot een mediastrategie, en hoe verloopt de aankoop en het trading proces? Wat zijn de verwachtingen van de adverteerders? Hoe verloopt een mediapitch proces?
In deze cyclus worden de ecosystemen binnen de reclamemarkt zorgvuldig uitgelegd. Alle actoren komen aan bod met hun rol, hun werking en hun soms tegenstrijdige belangen.
Deze lessenreeks wordt gedragen door professionals die met beide voeten in de praktijk staan. Ze biedt een unieke kans om de horizon open te breken en de markt beter te begrijpen.
De cursus gaat door in 4 avondsessies op dinsdag van 17u30 tot 20u30 bij RTL-House, Georginlaan, 2 te 1030 Brussel. Er is een sandwich break voorzien rond 19u.
- 24.04: het standpunt van de adverteerders
- 08.05: media trading & pitches
- 15.05: de waarde van mediamerken
- 29.05: media strategieën in de praktijk
Kostprijs (excl. BTW) : 600 € voor niet leden, 450 € voor leden.
LES 1 : HET STANDPUNT VAN DE ADVERTEERDERS
17:30-18:50: Eenvoud & complexiteit van Marcom – Nicolas Deturck, VW (NL & FR)
Een overzicht van de verschillende expertises die bij de adverteerders tussenkomen in de communicatie, op nationaal en internationaal niveau. Hoe en wanneer worden de product- en brandmanagers betrokken in het proces om de doelstellingen te bepalen? Hoe komt een coherente briefing tot stand? En hoe worden de KPI en de ROI bepaald?
19:10-20:30: De verwachtingen van de adverteerder – Yves De Voeght, Coca-Cola (FR)
De opbouw van een communicatieplan is niet vanzelfsprekend. Media-agencies doen aanbeveleingen, saleshouses hengelen naar hun deel van de reclamekoek en ook het creatieve bureau heeft zijn invloed. Wat verwacht de adverteerder van dit middenveld?
Wanneer
24 april 2018 17:30 - 20:30Organisator
CommPassMeer informatie: websiteAdres
RTL House Jacques Georginlaan 2Brussel
1030 België + Google Maps