Laden Evenementen

Essentials Market – De waarde van mediamerken

17:30 - 20:30
FacebookTwitterLinkedIn

Cyclus van 4 avondsessies > 24 april, 8 mei, 15 mei en 29 mei waarbij de focus ligt op de actoren en processen binnen de reclamemarkt.

Hoe bouwt men media-merken en hoe worden ze vermarkt? Hoe komt men tot een mediastrategie, en hoe verloopt de aankoop en het trading proces? Wat zijn de verwachtingen van de adverteerders? Hoe verloopt een mediapitch proces?

In deze cyclus worden de ecosystemen binnen de reclamemarkt zorgvuldig uitgelegd. Alle actoren komen aan bod met hun rol, hun werking en hun soms tegenstrijdige belangen.
Deze lessenreeks wordt gedragen door professionals die met beide voeten in de praktijk staan. Ze biedt een unieke kans om de horizon open te breken en de markt beter te begrijpen.

De cursus gaat door in 4 avondsessies op dinsdag van 17u30 tot 20u30 bij RTL-House, Georginlaan, 2 te 1030 Brussel. Er is een sandwich break voorzien rond 19u.

Kostprijs (excl. BTW) : 600 € voor niet leden, 450 € voor leden.

LES 3 : DE WAARDE VAN MEDIAMERKEN

17:30-18:50: Mediamerken bouwen – Koenraad Deridder, Dekoder (NL)

Het mediamerk is de hoeksteen van de mediamarkt. En het is in volle evolutie. Hoe worden mediamerken uitgebouwd en hoe worden ze binnen een aanbod of een portfolio gepositioneerd? En wat zijn de uitdagingen voor de toekomst?

19:10-20:30: Tarieven bepalen – Bart Demeulenaere, Clear Channel (NL)

Er is vraag en aanbod. Er is de waarde van verkochte goed. Er zijn de aandeelhouders. De korte en lange termijn. Hoe bepaalt men het tarief van media. Zijn de media in België te duur?