Expertjury Best of OOH bekroont 3 nieuwe campagnes

FacebookTwitterLinkedIn

Tijdens de zomer kwamen de leden van de expertjury Best of OOH voor de tweede keer in 2024 samen om de beste OOH-campagnes te selecteren en zo de markt te inspireren. Het resultaat? Negen publicaties en drie bekroningen, deze keer voor Coca-Cola, Carrefour en Samsung.

De jury bestaat uit media-experten uit alle segmenten van de communicatiesector, adverteerders, media & regies en strategen uit gespecialiseerde mediabureaus: Perrine De Keyzer (Proximus), Lolita Swanet (Shell), Catherine Closset (ex-Stellantis), Danny Nijs (Nissan United), Jos Van Campenhout (Billups), Katrien Ickx (GroupM), Inge De Baets (Lijncom), Harold Masquelier (JCDecaux), Olivier Fey (Mediafield), Max Brouns (UMA), Catherine Ducamp (BNP Paribas Fortis), Céline Smidts (Ikea), Natacha Pierard (Carrefour), Gert Delgouffe (Clear Channel), Kristof Van Goethem (Guidooh) en Saskia Vanhaelen (Rapport).

9 publicaties, 3 bekroningen

Streng maar rechtvaardig beoordeelde de jury de ingezonden cases, wat leidde tot negen publicaties en drie bekroningen. Onder de gepubliceerde cases een aantal klinkende namen, zoals Adidas, Martini, Netflix, Lidl, BMW, Disney+, Be-Kind, Nestlé en Westtoer. Een overzicht van de 3 kroontjes:

  • Coca-Cola: Coca-Cola transformeerde station Antwerpen Centraal tot een indrukwekkende mini voetbalarena met een interactieve photobooth en een gigantische frigo vol verfrissende drankjes. “Een zeer complete actie en het toonbeeld van innovatie”, aldus de jury.
  • Carrefour: Met het oog op het EK zette Carrefour haar band met de Rode Duivels extra in de kijker in stations Brussel Zuid en Antwerpen Centraal. Ze creëerden een sterk engagement bij fans door niet enkel hun steun voor het team maar voor het hele land te tonen. “Gecombineerd met een wedstrijd zorgt Carrefour voor een zeer complete campagne. Het activatie-element zorgt voor extra dynamiek”, klinkt het bij de jury.
  • Samsung: Een indrukwekkende stickercampagne gecombineerd met digitale schermen in de buurt van grote shoppingcenters vormde voor Samsung de ideale manier om de nieuwe Samsung S24 en GALAXY AI technologie in de kijker te zetten.

Over Best Of OOH

Best Of OOH maakt deel uit van het inspiratieplatform Be Inspired Media en deelt de ‘good practices’ om de mediaprofessionals te inspireren en te informeren over initiatieven binnen deze dynamische sector.

Best Of OOH is een initiatief van 360° Academy met de steun van de UMA en telt 9 partners binnen de OOH-sector: Billups, Clear Channel, Guidooh, JCDecaux, GroupM, Lijncom, Mediafield, Rapport en Shelf Service.