Belgium’s New Brand of the Year: nog 5 jonge merken in de running

FacebookTwitterLinkedIn

BAM, de Belgian Association of Marketing, organiseert in samenwerking met De Tijd en L’Echo voor de 3de keer de award “Belgium’s New Brand of the Year”.

Na het bestuderen van 35 kandidaturen heeft de jury vijf merken weerhouden voor de editie 2017. De geselecteerde kandidaten worden momenteel uitgenodigd om hun case voor de jury te komen presenteren. Hierbij de genomineerden in alfabetische volgorde:

Foodbag 
Je kookbox met producten van bij ons, thuisgeleverd, bedacht en op smaak gebracht door eigen chefs. Foodlovers likken duimen en vingers af van de gerechten en het duurzame concept.

POM
Met de POM-tool betaal je eender welke factuur, in eender welke vorm, gemakkelijk en veilig. Weg met frustraties en lang leve de Peace Of Mind binnen ieders factuuradministratie.

Saroléa
Een legendarisch motormerk dat nieuw en elektrisch leven wordt ingeblazen, op basis van een exclusieve en kwalitatieve uitstraling. Passie en innovatie op twee wielen

Simon à Soif
Een hydrolade als soft drink en dus helemaal geen gewone limonade, zuiver en op basis van plantenaroma’s. Een letterlijke verfrissing in een zoektocht naar ware producten.

Spott 
Met contextuele e-commerce creëert men een unieke belevingservaring tijdens het bekijken van bv. TV-programma’s, door on-the-spot info producten te verkrijgen en die ook direct aan te schaffen.

De laureaat wordt eind november verkozen op basis van publiekstemming (30% van de stemmen) samen met de keuze van de jury (70%). Het publiek kan een stem uitbrengen van 13 tot 24 november via de website van De Tijd: breng hier je stem uit.

De bekendmaking van de winnaar gebeurt tijdens het Marketing Congres op 7 en 8 december 2017 in Brussel Expo.

De wedstrijdjury wordt voorgezeten door Marc Michils, de algemeen directeur van Kom Op Tegen Kanker en gewezen CEO bij Saatchi & Saatchi, en wordt ondersteund door de Expert Hub Branding van BAM. Deze jury bestudeert verschillende criteria om de kandidaturen te evalueren, waaronder de elementen van differentiatie, acties die genomen werden om het merk te lanceren, de brand experience, maar ook de groei van marktaandeel.

Meer info hier.