FamousGrey scoort het sterkst op IAB MIXX Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Met vier awards is FamousGrey het best scorende bureau op de IAB MIXX Awards. In totaal reikten de vier jury’s 30 awards uit in 11 categorieën.

Van de 30 awards waren er 10 Gold. 2 daarvan gingen naar FamousGrey. In de categorie MarTech – Best Use of Data Technology ging het aan de haal met de oppergaai met ‘Prepaid donations’ (voor Artsen zonder Grenzen). In Digital CX & Craft – Experience Design – Multiplatform was dat met ‘Call Mom’ (voor Proximus). Daarnaast haalde FamousGrey ook twee Bronze in elk van de Digital Communication-categorieën.

In die categorieën gingen de Gold naar Accenture Song met RamAHdan (voor Albert Heijn) en Wavemaker met ‘Hendrick’s sustainable NFT’s supporting a good cause’ voor het bekende ginmerk. Daarnaast waren opnieuw Accenture Song en Wunderman Thompson goed voor een Silver.

In MarTech werden verder nog twee Gold uitgereikt. Die gingen naar Semetis met ‘GVRN – overwoming the emerging date quality challenges’ voor Carglass en Adform met ‘Exploring a Privacy-First world in programmatic advertising’ voor A.S.Adventure. Daarnaast bekroonde deze jury nog 3 Silver en 3 Bronze.

Ook in Digital CX & Craft waren er nog twee extra Gold: Mutant met ‘Think in Colour’ voor Knack en Emakina voor ‘Visit Brussels’. Verder waren er nog twee Silver en twee Bronze in deze categorieën.

In de Media-categorieën tot slot koos de jury 2 Gold (naast 3 Silver en 3 Bronze). Ze waren voor Space met ‘Samsung Supply Path Optimization’ en Sightline (Kinetic + Xaxis) voor Le Pain Quotidien.

Een overzicht van alle winnaars vindt u op de website van BAM.

De IAB Mixx Awards, een organisatie van BAM en Best of Publishing, werden uitgereikt tijdens een ceremonie die plaatsvond in Tour & Taxis (Brussel).

De vier jury’s stonden onder leiding van respectievelijk Dhan Claes (Semetis – Digital Communication), Jonathan Jacoby (Space – Digital MarTech), Catherine Closset (Stellantis – Digital Media) en Tim Wolfs (Emakina – Digital CX & Craft).