YMCE competitie krijgt data driven versie

FacebookTwitterLinkedIn

De Young Media & Channel Expert competitie word sinds vier jaar met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de expertise van jonge talenten in de sector te promoten. Omdat mediabureaus de jongste jaren zwaar inzetten op data-analisten en andere experten inzake performance driven kanalen, acht de UMA het juiste moment gekomen om een specifieke YMCE competitie in het leven te roepen om ook hun capaciteiten te erkennen.

De YMCE Data Driven Award is een competitie voor jonge data-analisten en digitale experten die actief zijn in mediabureaus of gespecialiseerde reclameagentschappen. De partners die deze nieuwe competitie mede mogelijk maken met hun logistieke steun zijn Bisnode en Welcome Media. “Marketing zonder data is tegenwoordig haast ondenkbaar”, poneert Filip Champagne, Marketing Director bij Bisnode. “Recente ontwikkelingen zoals Targeted TV, gepersonaliseerde display en multichannel audiences zorgen bovendien voor een stroomversnelling. Daarom denken wij dat dit het uitgelezen moment is om met deze nieuwe competitie te starten. Data science gekoppeld aan media levert krachtige resultaten op, maar we zijn vooral benieuwd hoe de kandidaten hun creativiteit en inzicht zullen gebruiken om de juiste strategie uit te werken om deze resultaten te maximaliseren.” Frédéric Jadinon, Head of Insights & Communication bij Welcome Media: “Wij hebben geïnvesteerd in intelligente dataservices en metingen om als partner de mediastrategen effectieve oplossingen en tools aan te reiken. Wij zijn heel benieuwd om de jonge dataspecialisten aan de slag te zien gaan met de briefing”.

De competitiedag zal plaatsvinden op dinsdag 7 november in de kantoren van Bisnode. Om 9u zullen de jonge data en performance experten kennismaken met de adverteerder die hen een briefing geeft op basis van een realistische dataset en een vast budget om de marketingdoelstellingen te verbeteren. De deelnemers worden daarna ingedeeld in tweekoppige teams om hun opdracht in vijf uur tot een goed einde te brengen. Om 15u30 moeten alle teams hun presentaties indienen, daarna presenteren de teams hun ideeën aan de YMCE vakjury onder leiding van de adverteerder.

Deelnemers kunnen zich gratis inschrijven op youngmediachannelexpert.org.