Warner Bros. Discovery haalt HGTV naar België

FacebookTwitterLinkedIn

De interieur- en lifestylezender HGTV met een breed scala aan interieurinspiratie- en verbouwingscontent is al in 93 landen beschikbaar. De tv-zender zal haar intrede maken in België op woensdag 27 maart 2024. Ads & Data zal de commercialisering op zich nemen.

Bekende HGTV-programma’s zijn ‘Celebrity IOU‘ (waarin de broers Jonathan en Drew Scott samen met celebrities huizen een complete make-over geven en vervolgens als verrassing schenken aan mensen die iets speciaals voor hen hebben betekend), ‘My Lottery Dream Home‘ (met David Bromstad die loterijwinnaars helpt met hun gewonnen geld eindelijk dat grote droomhuis te kopen) en ‘House Hunters‘ (waarin huizenkopers worden gevolgd in hun zoektocht naar een perfecte woning waarbij de plus- en minpunten zorgvuldig tegenover elkaar worden afgewogen).

Van inrichten en renoveren tot aankopen tot verkopen, bij HGTV kan de kijker terecht voor alles in en rondom het huis.

Programma’s op HGTV in België zijn straks o.a. ‘Fixer To Fabulous‘ (waarin we zien hoe het getrouwde stel Dave en Jenny Marrs alles op alles zet om historische huizen in hun thuisstad Bentonville in ere te herstellen) en ‘No Reno Demo‘ (waarin influencer Jennifer Todryk de mooiste renovaties doet zonder mega sloopwerk, maar met slimme design-oplossingen en kostenbesparende ideeën).

Tatiana Lagewaard, Head of Content & Programming bij Warner Bros. Discovery voor de Benelux: “Met content dat staat als een huis zijn we de aangewezen plek voor interieurfans en renovatieliefhebbers. Tegelijkertijd wordt HGTV ook een partij die adverteerders direct in verbinding brengt met een specifieke lifestyledoelgroep. Ons doel is om met HGTV een bron van inspiratie te zijn, maar ook een zender om even bij te ontspannen.”