VTM lanceert reclamevrij kijken via VTM GO+

FacebookTwitterLinkedIn

“VTM GO bestaat vier jaar”, zegt Calogero Macaluso (Directeur streaming). “Het is in die periode uitgegroeid tot het grootste Belgische streamingplatform. Eén op twee Vlamingen heeft al een account op VTM GO. Wekelijks vinden meer dan een half miljoen kijkers de weg naar het platform, dit voorjaar al goed voor 85 miljoen views.”

Behalve gebruik op smartphone en tablet, is het televisiescherm goed voor 40% van de views. Het VTM GO-platform is daarmee het uitgesteld kijken ontgroeid en gaat een nieuwe fase in als volwaardig streamingplatform: 50% van het aanbod op VTM GO is intussen breder dan live en uitgesteld kijken.

VTM GO+ zit als betalende dienst ingebed in de VTM GO-app. De nieuwe dienst biedt niet alleen een reclamevrije beleving; abonnees zullen ook hun favoriete soaps, zoals Familie of Lisa, een week vooruit kunnen kijken. Bovendien zijn er programma’s te bingen die later pas op de VTM-zenders te zien zijn. VTM GO+-abonnees kunnen ook voor het eerst programma’s downloaden voor onderweg. Een abonnement wordt aangeboden voor 4,95 euro per maand of 3,95 euro voor wie meteen een jaarabonnement neemt.

Bij VTM hebben we de voorbije jaren sterk ingezet op digitalisering met de uitbouw van VTM GO“, aldus Dirk Lodewyckx (Algemeen Directeur radio – tv – streaming). “De snelheid waarmee de kijkers die nieuwe manier van kijken omarmd hebben, is echt opmerkelijk en was ook voor ons best verrassend. Met de lancering van VTM GO+ willen we onze kijkers nu een volgende innovatie aanbieden en hen nog meer aan het stuur zetten van hun eigen kijkervaring.”