Topiq, de nieuwe news monitoring tool, analyseert alle digitale nieuwsartikels. Deze week focus op e-commerce, met share of voice en sentiment analyse

Topiq
FacebookTwitterLinkedIn

Er worden wereldwijd zo’n 150.000 artikels per uur gepubliceerd. Vaak ook over onderwerpen die u interesseren; over uw merk, organisatie of vakgebied. Maar het is natuurlijk onbegonnen werk om dat bij te houden… “tenzij je de digitale hulp inroept van Topiq.

Topiq (www.topiq.pro) is een digitale monitoringtool die alle digitale content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses. De tool hanteert de nodige kwaliteitsfilters en zorgt voor resultaten waar u echt iets mee bent. Zo krijgt u als PR of Brand Manager zicht op de verspreiding van uw boodschap, journalisten kunnen gericht research doen naar relevante onderwerpen en SEO specialisten vinden een schat aan keywords en attributes.

Topiq shopt naar wereldwijd nieuws over e-commercereuzen

Topiq belichtte de afgelopen weken al enkele lokale nieuwstrends: denk maar aan de vergelijking tussen Rock Werchter en Tomorrowland, de vergelijking tussen de merken in het premium autosegment of de Belgische grootbanken. Maar één van de grote voordelen is dat de tool dagelijks zo’n 4 miljoen wereldwijde artikels analyseert. Reden genoeg voor Topiq om het Franse Decathlon, het Amerikaanse Amazon en het Duitse Zalando eens onder de loep te nemen.

Ook deze keer krijgen abonnees van MediaSpecs een exclusieve inkijk in het rapport van Topiq, met een overzichtelijk dashboard met de SOV, keywords, bronnen, talen en merkassociaties voor elk zelfgekozen keyword. En uiteraard de links naar de onderliggende artikels.

Wat ons opviel? Wel… size matters. Amazon domineert de globale markt en dus de aandacht in de pers. Maar we zien toch dat Decathlon in Frankrijk, Spanje en Italië met het meeste aandacht gaat lopen. Uit de artikels zien we verder dat Decathlon met zijn uitgebreid eigen retailnetwerk kan inzetten op pick-up delivery. Zo creëren ze een link naar de fysieke distributie. Topiq ziet ook duidelijke voorkeuren in de koerierpartners: er is een sterke associatie tussen Decathlon en UPS, tussen Zalando en DHL en tussen Amazon en Fedex.

Kijk zeker even op www.topiq.pro/e-commerce of vraag een demo aan om relevante, real-time en neutrale informatie te shoppen voor uw merk of organisatie. We zorgen voor een dashboard op maat met nieuws, trends, insights en analyses.

Zelf proberen voor de merken die u interesseren? Vraag dan een vrijblijvende demo aan.