Topiq, de nieuwe news monitoring tool, analyseert alle digitale nieuwsartikels: focus deze week op populaire pilsmerken

Topiq
FacebookTwitterLinkedIn

Topiq is een online tool die wereldwijd alle digitale nieuwsartikels scant en analyseert. Op basis van topics krijg je relevante, actuele trends en analyses.

De horecasector hoort bij de hardst getroffen sectoren in de coronacrisis. Gelukkig openen deze week de cafés en restaurant bij onze noorder- en zuiderburen en natuurlijk hopen we allemaal dat dat vanaf 8 juni ook in ons land kan. In de context van de heropening vroeg Topiq zich af wat het nieuws rond 3 wereldmerken in de categorie ‘pils’ ons kan leren.

Via deze online tool krijgen we een overzichtelijk dashboard op basis van content uit tienduizenden wereldwijde nieuwsbronnen. Deze content wordt verzameld, geanalyseerd en verwerkt tot een rapportering met nieuws, trends, insights en analyses. De abonnees van MediaSpecs konden de voorbije weken al exclusief de analyses lezen over ondermeer festivals, auto’s, banken en voetbal.

Topiq tapt nieuws over globale pilsmerken

De analyse voor de bieren serveren we u op www.topiq.pro/beer.

Benieuwd hoe onze nationale trots het doet tegen zijn Nederlandse of Deense collega’s? U zult zien dat de Nederlanders globaal duidelijk met het meeste aandacht gaan lopen, maar er zijn grote landelijke verschillen: in België, de VS en Brazilië steekt AB Inbev Heineken de loef af. In de UK en Denemarken gaat alle aandacht naar Carlsberg. Verder toont de data ons een opvallende associatie tussen Stella en ‘heritage’, terwijl Carlsberg zich linkt aan ‘sustainability’.

Vergelijk gerust zelf de data op www.topiq.pro/beer. Een voordeel: u zult aan deze vergelijkende test geen kater overhouden.

Benieuwd over wat de tool voor uw merk of organisatie kan doen? MediaSpecs kan als exclusieve partner een gratis analyse aanbieden aan 2 lezers. Stuur ons een mailtje met het merk dat u wil laten analyseren en motiveer waarom dat een geweldig idee zou zijn.