TMF en MTV in de grote Audimetrie

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds 1 januari zit TMF en MTV Noord & Zuid in de grote Audimetrie. Hiermee komen de zenders tegemoet aan de vraag vanuit de markt naar een grotere meetbaarheid, want totnogtoe beschikte de markt alleen maar over cijfers van de kleine Audimetrie. De beschikbaarheid van Grote Audimetrie-cijfers zal adverteerders voortaan toelaten om het extra bereik dat TMF en MTV aan een campagne toevoegen, te gaan kwantificeren en kunnen gedetailleerde bereikprofielen worden opgesteld.

 

In 2013 groeiden TMF en MTV samen met 15% binnen de doelgroep 13-30. Beide jongerenzenders bereiken samen elke maand 2,5 miljoen Nederlandstalige kijkers tussen de 13 en 30 jaar oud, goed voor een gemiddeld maandbereik van 57%. Ook in het zuiden groeide MTV het afgelopen jaar met 7%. De zender bereikt er maandelijks gemiddeld 1,4 miljoen Franstalige kijkers ofwel 43% van de 13-30-jarigen.