TLC, de grootste vrouwenzender ter wereld, komt naar Vlaanderen

FacebookTwitterLinkedIn

TLC, de grootste vrouwenzender ter wereld, komt naar Vlaanderen. Maandag 30 maart om 17.00 uur lanceert Discovery Networks Benelux het internationale vlaggenschip en doet TLC haar intrede in de Vlaamse huiskamers. De entertainmentzender, al in 194 landen aanwezig, wordt onderdeel van het digitale basispakket van Telenet (kanaal 17) en het basisaanbod van Proximus (kanaal 215 in de Entertainment-sectie). SBS Belgium staat in voor de regie.

 

Het echte leven, net even anders bekeken

TLC is er voor mensen die midden in het leven staan, met een nadruk op vrouwen tussen 18 en 44 jaar. De zender is een volledig Vlaamse versie met Nederlandstalige promo`s en commercials gericht op de Vlaamse markt.

 

Dé non-fictie en lifestyle entertainment televisiezender

Familie, relaties, bijzondere subculturen, trouwen, food, gezondheid, beauty en lifestyle zijn de thema`s die terug te vinden zijn in de programmering van TLC. De zender brengt onder andere internationale successen zoals ‘Cake Boss`, over meesterbakker Buddy Valastro, en ‘Say Yes To The Dress`, over het vinden van de perfecte bruidsjurk met bruidsgoeroe Randy Fenoli. Maar ook ‘Little People, Big World` over het reilen en zeilen van het kleinste Amerikaanse gezin, ‘Extreme Cheapskates` waarin te zien is hoe ver mensen gaan om te kunnen besparen en ‘My 600lb Life` over extreem zwaarlijvige personen die veel gewicht moeten verliezen om hun leven weer terug te krijgen.

 

“TLC onderscheidt zich door haar veelzijdigheid en de verrassende twist op alledaagse en niet-alledaagse onderwerpen. Daarin durven wij net iets verder te gaan door verhalen te brengen die vaak onbesproken blijven”, zegt Alco De Jong (Country Manager van Discovery Networks Benelux) in een persbericht. “Onderzoek, zoals wij ook voor Discovery Channel doen in Vlaanderen, waarbij de kijker centraal staat is cruciaal om de zender zo goed mogelijk te programmeren. De komende tijd gaan wij ons daarom meer verdiepen in de Vlaamse vrouw en dat waar zij behoefte aan heeft als zij televisie kijkt.”