The Pool breidt crossmediaal aanbod uit en versterkt zich met Katrien Willems

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

The Pool, de crossmedia-cel van Mediahuis Connect en SBS Belgium, breidt uit. Naast de mediamix van beide uitgevers (tv, online, video, kranten, magazines,…) maken voortaan ook Roularta Media Group en IP Radio (voor Nostalgie VL en NRJ VL) deel uit van het crossmediale aanbod. Hiermee versterkt het bedrijf zijn positie in de Belgische advertentiemarkt.

Marc Vroonen, Crossmedia Expert The Pool, legt uit: “Adverteerders vragen vandaag naar strategische totaaloplossingen. Met de uitbreiding van het partnership komt The Pool nog beter tegemoet aan de vraag naar crossmedia-creativiteit, impact en bereik. Door Mediahuis, SBS, Roularta en IP Radio als complementaire regies met elkaar te verbinden, bieden we de markt een performante mediacombinatie en tegelijkertijd tal van mogelijkheden om zeer gericht doelgroepen te gaan bereiken. We zijn door de aard van onze mediatitels uitermate selectief en doeltreffend op meerdere kerndoelgroepen als actieve vrouwen, business, VVA en foodies. Op die manier helpen we adverteerders in het behalen van hun doelstellingen.”

Tegelijkertijd versterkt Katrien Willems het team als Crossmedia Ambassador. Willems bekleedde gedurende meer dan negen jaar verschillende commerciële functies binnen De Persgroep Advertising en werd er Head of Business Development Publishing toen de fusie tussen Medialaan en De Persgroep vorm kreeg. Het laatste jaar was ze actief als Business Development Director bij Native Nation. In haar nieuwe rol zal ze zich toeleggen op de verdere commerciële uitbouw van The Pool en in tandem werken met Marc Vroonen.

Toekomstige collega Marc Vroonen is alvast opgetogen met de komst van Willems: “Ik kijk er naar uit om met Katrien samen te werken. Onze profielen zijn erg complementair en ik ben ervan overtuigd dat we met onze aanpak en uitbouw van het crossmediale aanbod adverteerders en agencies nog straffere, crossmediale opportuniteiten kunnen aanbieden.”